طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت (گیاهی) با عدس

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت

 

دلمه یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد و شما می توانید این بار بدون نیاز به مواد خاصی بدون گوشت این دلمه خوشمزه فلفل دلمه ای را تهیه کنید. برای تهیه این دلمه نیاز به فلفل دلمه دارید می توانید از انواع فلفل های رنگی استفاده کنید و بهتر است نوع نر و ماده بودن آن را رعایت کنید زیرا فلفل های که سه برجستگی در زیر خود دارند برای پخت و پز مناسب ترند و تلخ نمی شوند. شما می توانید این دلمه را داخل قابلمه بپزید یا می توانید بخارپز کنید. اما امروز در پارسی دی طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

فلفل دلمه۳ عدد
عدس۱ پیمانه
رب۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۵ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
جعفری۱ دسته
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا فلفل دلمه را بشورید و خشک کنید و سر آن را جدا کنید. عدس را نیز برای نیم ساعت خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر پخته شود. جعفری را تمیز کنید و بشورید و ریز خرد کنید. گوجه فرنگی ها را نیز بشورید و پوره کنید و یا می توانید رنده ریز بزنید.

مرحله دوم: پخت عدس

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با کمی روغن تفت دهید و بعد سیر خرد شده را نیز اضافه کنید و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و حالا نوبت اضافه کردن عدس خیس خورده می باشد. کمی آب روی مواد بریزید و بگذارید تا عدس خوب پخته شود، حتما در انتها باید آب اضافه مواد کاملا کشیده شده باشد.

مرحله سوم: پر کردن فلفل دلمه ای

در ادامه باید کمی نمک و فلفل سیاه به مواد بزنید و بعد از کشیده شدن آب اضافی مواد فلفل دلمه ها را با مواد عدس و جعفری پر کنید. گوجه فرنگی پوره شده را به همراه ۱ استکان آب و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و بعد فلفل دلمه ها را به صورت فشرده داخل آن قرار دهید و سر برش خرده فلفل دلمه را نیز قرار دهید و درب قابلمه را گذاشته و برای نیم ساعت زمان دهید تا فلفل دلمه ها نیز پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دلمه فلفل دلمه ای بدون گوشت

  1. برای خوشمزه تر شدن سس می توانید در انتها کمی روغن زیتون و لیمو فلفلی یا آب لیموترش اضافه کنید.
  2. برای هر فلفل دلمه باید ۲ الی ۳ ق غذا خوری عدس در نظر بگیرید.
  3. می توانید دلمه ها را بدون سس و داخل سینی بخارپز قرار دهید و بگذارید تا پخته شود.
  4. این غذا نیاز به پخت طولانی ندارد و در حدی که ابتدا عدس کمی نیم پخت شود و در ادامه با فلفل دلمه در حد نیم ساعت نرم شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه