طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای رنگی مجلسی و خوشمزه در قابلمه + فیلم

دستور پخت دلمه فلفل دلمه ای

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

 

دلمه فلفل دلمه ای یکی از دلمه های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی با دلمه های رنگی برای مهمانی ها استفاده کنید. دلمه ها یکی از غذا های بسیار خوشمزه و سنتی ما ایرانی های می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد. دلمه فلفل دلمه ای را می توانید با گوشت چرخ کرده و برنج و لپه تهیه می شود، یکی از نکات مهم در خرید فلفل دلمه ای برای این غذا دقت کردن به نرم و ماده بودن آن است، فلفل دلمه های که زیر آن سه برجستگی دارد زیرا فلفل دلمه های که دارای ۴ برجستگی هستند مزه تلخی به دلمه می دهند. امروز در پارسی دی طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دلمه فلفل دلمه ای مجلسی با گوشت

  • برنج ۱/۲ پیمانه
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • رب گوجه ۳ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ۴ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • سبزی دلمه ۱۵۰ گرم
  • آبلمیوترش به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای خوشمزه و شیک برای مهمانی ها

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فلفل دلمه ها را بشورید و خشک کنید و سر آن را جدا کنید و داخل فلفل دلمه را خالی کنید. لپه را پاک کنید و برای ۱ ساعت خیس کنید و بعد با مقداری نمک پز کنید و کنار قرار دهید. برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید و بجوشانید تا کمی نرم شود و بعد آبکش کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل یک تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک بزنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود. سپس برنج و لپه و را اضافه کنید و در ادامه ۱ ق غذا خوری از رب بزنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوشرنگ شود. در انتها سبزی دلمه تازه یا خشک را اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه سس دلمه

در قابلمه ای دیگر یکی دیگر از پیاز ها را نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد کمی فلفل سیاه و زردچوبه بزنید و ۲ ق غذا خوری رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و در انتها آب یا عصاره گوشت را بریزید و چند قطره ابلیموترش تازه و درب قابلمه را بسته تا به جوش بیاید.

مرحله چهارم: تهیه دلمه فلفل دلمه ای مجلسی

در این فاصله تا سس بجوشد باید فلفل دلمه ها را با مواد میانی تهیه شده پر کنید و با قاشق خوب فشار دهید و فلفل دلمه ها را داخل سس قرار دهید به طوری که تا نیمه داخل سس باشند و حرارت را کم کنید تا سس ریز جوش بزند و در اواسط پخت درب قابلمه را بردارید و کمی از سس روی مواد بریزید و زمانی که فلفل نرم شد و سس غلیظ شد دلمه فلفل دلمه ای حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دلمه فلفل دلمه ای رنگی خوشمزه و مجلسی

  1. بیش از حد نگذارید دلمه ها بپزند تا حالت خود را از دست ندهند.
  2. از آبلیموترش تازه استفاده کنید.
  3. سایز قابلمه طوری باشد که دلمه ها بدون فاصله کنار هم باشند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه