طرز تهیه خوراک مخلوط عالی با گوشت و سیب زمینی و سبزیجات

 طرز تهیه خوراک مخلوط

 

یکی از انواع خوراک ها می باشد که بسیار سریع و راحت است و به دو صورت سرو می شود می توانید در کنار پلو ریخته و سرو کنید و یا می توانید به تنهایی با نان تازه و ترشی میل کنید. این خوراک از سبزیجات مختلف به همراه گوشت چرخ کرده تهیه شده است و طعم بسیار خوبی دارد و به دلیل راحت تهیه شدن آن بسیار پر طرفدار است و شما اگر زمان کافی برای تهیه غذا ندارید این خوراک خوشمزه را در کنار یک پلوی ساده تهیه کنید و یا اگر برای شام تهیه می کنید یک نان تازه کنار آن قرار دهید و از طعم سبزیجات لذت ببرید البته ریختن گوشت چرخ کرده در این خوراک دلخواه است می توانید به صورت گیاهی تهیه کنید یا فیله مرغ را ریز برش بزنید و استفاده کنید امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک مخلوط با گوشت و سیب زمینی و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۳ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
سیر۳ حبه
کدو سبز۲ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مخلوط با گوشت و سبزیجات

مرحله اول: خرد کردن مواد

قبل از شروع آشپزی کدو ها را پوست بگیرید یا به دلخواه می توانید با پوست خرد کنید سپس کدو ها را به صورت حلقه ای نگینی شده برش بزنید در ادامه فلفل دلمه و گوجه فرنگی را بشورید و یکدست و یک اندازه برش بزنید تا غذا ظاهر جذابی داشته باشد و بعد سیب زمینی ها را پوست گرفته و مکعبی خرد کنید میزان درشتی یا ریزی مواد به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

حالا پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس سیرها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه پیازها کمی تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تقت دهید تا گوشت کمی تغییر رنگ پیدا کند و سرخ شود.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

بعد از سرخ کردن گوشت نوبت به اضافه کردن سبزیجات می باشد سبزیجات خرد شده را اضافه کنید و تمام ادویه ها را افزوده و مواد را هم بزنید تا بوی ادویه ها آزاد شود در انتها رب اضافه کنید و به همراه مواد تفت دهید تا رب خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: پخت خوراک مخلوط

در ادامه کمی آب روی مواد بریزید و حرارت را کم کنید و بگذارید با حرارت کم خوراک پخته و جا افتاده شود در انتها باید یک خوراک غلیظ داشته باشید می توانید مواد را داخل ظرف پیرکس ریخته و در فر نیز طبخ کنید و در آخر نمک خوراک را تنظیم کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک مخلوط

  1. به دلخواه می توانید کمی آب لیموترش در انتها به خوراک اضافه کنید.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید حذف کنید.
  3. می توانید در انتها کمی کنجد روی خوراک بپاشید.
  4. به دلخواه می توانید سبزیجاتی مانند قارچ یا فلفل دلمه را اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه