طرز تهیه کوبیده مرغ با فلفل دلمه ای و کره به روش رستورانی

طرز تهیه کوبیده مرغ با فلفل دلمه ای

 

غذا های مختلفی را می توانید با مرغ تهیه کنید که کوبیده مرغ یکی از خوشمزه ترین غذا های می باشد که می توانید امروزه با ترکیب ران و سینه مرغ در خانه تهیه کنید. شما می توانید این غذا را داخل تابه دو طرفه و یا به سیخ بزنید روی زغال  تهیه کنید، با این مقدرا شما ۸ عدد کوبیده مرغ دارید و می توانید برای نرم شدن کوبیده مرغ از کمی کره یا دنبه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوبیده مرغ با فلفل دلمه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ران و سینه۶۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
کره۷۰ الی ۱۰۰ گرم
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و قرمز و پاپریکا و پول بیبر، زنجبیل، دارچین، کاری، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کوبیده مرغ با فلفل دلمه

مرحله اول: مخلوط کردن

ران و سینه مرغ را استخوان گیری و پوست گیری کنید و در ظرف بریزید، ترجیحا از یک ران و یک سینه یعنی به نسبت مساوی استفاده کنید. پیاز و ادویه جات و کمی فلفل دلمه را اضافه کنید و مواد را دوبار چرخ کنید. سپس نیمی از کره رنده شده و زعفران را به مواد اضافه و خوب ترکیب کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

اگر از بلندر استفاده می کنید، پیاز و فلفل و نیمی از کره را رنده کنید و زعفران را نیز اضافه کنید و با گوشتکوب برقی کاملا میکس کنید. می توانید همه مواد را باهم در میکسر بریزید. می توانید فلفل دلمه را حذف کنید و بجای آن کمی ریحان یا جعفری خرد شده اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوبیده

کره باعث نرم شدن بافت می شود و کوبیده بعد از پخت، سفت و خشک نمی شود، بجای کره می توانید کمی دنبه گوسفندی با مرغ چرخ کنید. مایه که کاملا یکدست شد، روی ظرف سلفون بکشید و حداقل نیم ساعت و ترجیحا چند ساعت در یخچال استراحت دهید تا طعم و بافت بهتری بگیرد. برای سرخ کردن در تابه، کمی روغن در تابه بریزید و کاملا چرب کنید، سپس مایه را در تابه پهن کنید، کمی دست را خیس کنید که به گوشت نچسبد.

مرحله چهارم: پخت کوبیده مرغ با فلفل دلمه

با یک کاردک یا چاقو به تعداد دلخواه تقسیم کنید و خطوط افقی کباب را بزنید. نیم دیگر کره را تکه تکه کنید و با کمی زعفران روی کباب ها بریزید و با شعله متوسط رو به بالا یک سمت را سرخ کنید سپس برگردانید تا سمت دیگر سرخ شود. سرخ کردن این حجم کلا حدود ۱۰ دقیقه زمان می برد، پخت با شعله کم باعث آب انداختن و سفت شدن مرغ می شود. می توانید مایه را به سیخ چوبی یا فلزی کوچک بکشید و در تابه سرخ کنید. برای پخت روی منقل، اگر حس کردید مایه انسجام کافی ندارد، یکی دو قاشق آرد سوخاری یا سفید به مایه اضافه کنید و کمی ورز دهید سپس به سیخ کباب بکشید و روی منقل کباب کنید. گوجه را در تابه دیگری با کمی روغن و درب بسته و شعله ملایم بپزید و همراه کباب با نان یا برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوبیده مرغ

  1. ‌استفاده از ادویه ها اختیاری است. میتوانید کمی سماق هم اضافه کنید.
  2. اگر کره ندارید از کمی دنبه استفاده کنید.
  3. اگر از سیخ چوبی استفاده می کنید باید آن را خیس کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه