طرز تهیه املت آمریکایی لذیذ، مجلسی و آسان با قارچ و فلفل دلمه

املت آمریکایی

 

یکی از بی نظیر ترین صبحانه ها در دنیا می باشد که طرز تهیه ی آن بسیار راحت است. املت آمریکایی را به راحتی به منو رستوران و یا کافه ی خود اضافه کنید زیرا بسیار پر طرفدار است. املت ها جز دسته غذاهایی هستند که شما فرصت کافی برای آشپزی ندارید زیرا خیلی زود آماده می شوند. املت آمریکایی در جنوب غربی آمریکا با پیاز و گوجه سرو می شود و گاهی اوقات این املت را با سیب زمینی سرخ کرده نیز سرو می کنند. املت آمریکایی را می توانید هم به عنوان صبحانه و  هم یک شام سبک سرو کنید. این سبک از غذا مانند غذاهای فرانسوی می باشد که با زدن تخم مرغ لایه ی آن تشکیل می شود و با مواد دلخواه پر می شود و البته باید گفت از نمونه های فرانسوی آن آسان تر است و برای کسانی که تخم مرغ عسلی یا نیمه عسلی دوست ندارند بسیار گزینه مناسبی می باشد. در رسپی اصلی این املت از پنیر جک که یک نوع پنیری خامه ای تند است استفاده می شود ولی به دلیل در دسترس نبودن از پنیر خامه ای ساده یا پنیر پیتزا نیز می توان استفاده کرد. امروز در پارسی دی املت آمریکایی بسیار حرفه ای و خوشمزه با قارچ و فلفل دلمه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۱ حبه
هویج متوسط۱ عدد
فلفل دلمه ای (سبز یا رنگی)۱/۲ عدد
قارچ۶ عدد
پنیر پیتزا یا پارمزانبه مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه املت آمریکایی با قارچ و فلفل دلمه

مرحله اول : تفت دادن پیاز

پیاز را شسته و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه مقداری روغن ریخته تا گرم شود و در ادامه پیاز را به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر خارج شود. فلفل دلمه و هویج و قارچ ها را بسیار ریز خرد کنید و به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و تفت دهید. در انتها کمی آویشن به همراه فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. حالا مواد میانی املت را کنار گذاشته تا کمی خنک شود.

مرحله دوم : پخت املت آمریکایی

تخم مرغ ها را در کاسه شکسته و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود (به دلخواه از همزن برقی یا دستی می توانید استفاده کنید). سپس کف تابه تفلون را کمی چرب کرده و تخم مرغ زده شده را کف آن پهن می کنیم و صبر کنید تا کمی تخم مرغ خودش را بگیرد و پف کند. بعد کمی پنیر پیتزا روی تخم مرغ بریزید و بعد مواد میانی املت را که در مرحله قبل تهیه کرده ایم، در یک طرف املت ریخته و با کمک کفگیر نصف دیگر تخم مرغ را روی سبزیجات قرار دهید و با پشت کفگیر فشار داده تا املت کمی منسجم و پنیر ذوب شود. بعد از گذشت ۲ دقیقه املت آمریکایی ما حاضر است آن را به ظرف سرو انتقال دهید و با نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت آمریکایی مجلسی و آسان

  1. می توانید از ترکیب کره و روغن استفاده کنید.
  2. این مقدار برای یک تابه با سایز ۲۸ مناسب است.
  3. هر کدام از سبزیجات را که دوست نداشتید حذف کنید.
  4. به دلخواه می توانید کمی پودر سیر و پاپریکا اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه