طرز تهیه جیب تاجر مرغ شیک و مجلسی و آسان با نان تست

دستور تهیه جیب تاجر

طرز تهیه جیب تاجر

 

جیب تاجر یکی از فینگر فودهای تازه و بسیار خوشمزه است که با نان تست تهیه می شود و شما می توانید هر موادی را که دوست دارید داخل این پاکت های نان تست بگذارید. اسم غذا به این دلیل می باشد که مانند یک جیب تاجر پولدار پر می باشد. شما می توانید این فینگر فود جذاب را برای مهمانی و دورهمی تهیه کنید. برای تهیه این غذا حتما از نان تست تازه باید استفاده شود وگرنه نمی توانید وردنه بکشید و کار خراب می شود. انشاالله جیب های همه شما مانند این غذا پر پر باشد. امروز در پارسی دی جیب تاجر مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر جیب تاجر

  • نان تست ۱ بسته
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۳ ق غذا خوری
  • پودر سوخاری به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه جیب تاجر مرغ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • خیار شور ۱ پیمانه
  • ذرت بخارپز شده ۱/۲ پیمانه
  • سس مایونز به مقدار دلخواه
  • فلفل سیاه، نمک، آویشن، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه جیب تاجر مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

اتبدا سینه مرغ را با پیاز چهار قاچ شده و نمک و ادویه داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و ابتدا حرارت را زیاد کنید سپس به جوش که آمد حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا مرغ پخته شود.

مرحله دوم: آماده سازی نان جیب دار

نان های تست را روی میز یا تخته بگذارید و با چاقو دور قهوه ای ۴ طرف آن را جدا کنید سپس دوتا نان تست را روی هم قرار دهید و با وردنه حسابی بکشید تا بهم بچسبند سپس با قالب گرد بزرگ نان تست ها را قالب بزنید.

مرحله سوم: سرخ کردن نان جیب دار

تخم مرغ ها را به همراه شیر داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود (به دلخواه کمی فلفل سیاه به تخم مرغ ها بزنید تا بوی زهم آنها گرفته شود) سپس پودر سوخاری را داخل یک کاسه دیگر بریزید و بعد نان ها را ابتدا در مخلوط تخم مرغ سپس در نان سوخاری بزنید و داخل روغن داخل سرخ کنید تا پف کند و طلایی شود سپس داخل صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و بعد از خنک شدن نان ها را از وسط به دو نیم کنید.

مرحله چهارم: تهیه مواد شکم پر

سینه مرغ را بعد از پخت از قابلمه خارج کنید و ریش ریش کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس خیارشور نگینی شده را به همراه سس مایونز و ذرت ادویه ها و کمی نمک با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم: تهیه ساندویچ جیب تاجر

از مواد میانی برداشته و داخل نان ها تست توخالی را پر کنید و داخل سینی سرو قرار دهید و به دلخواه با سس مورد نظر سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه جیب تاجر مرغ یا ساندویچ جیب تاجر

  1. به دلخواه می توانید از کمی جعفری برای تهیه مواد میانی استفاده کنید.
  2. می توانید با هر نوع سبزیجاتی دیگری که دوست دارید این ساندویچ را تهیه کنید.
  3. اگر دوست داشتید می توانید کمی سس خردل و فرانسوی هم به مواد میانی بزنید.
  4. مواد میانی کاملا سلیقه ای است و می توانید با مواد الویه یا سالاد ماکارانی تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
8
دیدگاه