طرز تهیه سینه مرغ پر شده خوشمزه و مجلسی با قارچ و پنیر و اسفناج

طرز تهیه سینه مرغ پر شده

 

یکی از غذاهای مجلسی ولی در عین حال ساده و بسیار خوشمزه می باشد در این دستور پخت سینه مرغ، بسیار آبدار و نرم می ماند. ترکیب سینه مرغ با اسفناج و پنیر یک ترکیب فوق العاده است. ما برای تهیه غذاها همیشه در جستجو هستیم غافل از اینکه با موادی که فکرشو نمی کنیم می توانیم یک غذای خوشمزه تهیه کنیم این غذا بشدت مورد توجه خانواده و بچه ها قرار می گیرد و برای تهیه آن زمان زیادی را لازم ندارید ولی از سینه مرغ درشت استفاده کنید تا بتوانید مواد بیشتری را در آن جای دهید و در حین پخت خشک نشود. بعد از پخت می توانید اسلایس کنید و با نان تست یا باگت آن را میل کنید و یا می توانید سینه مرغ را سوخاری کنید و داخل سس قرار دهید. امروز در پارسی دی سینه مرغ شکم پر  با قارچ و پنیر و اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۳ عدد
اسفناج پخته۴ ق غذا خوری
قارچ۳۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲ ق غذا خوری
پنیر رنده شده۲ ق غذا خوری
پنیر پارمزان۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سینه مرغ پر شده

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا اسفناج را پاک کنید سپس در تابه بدون روغن تفت دهید تا آبش کشیده و پخته شود. قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید مقداری کمی به آنها آبلیمو بزنید تا سیاه نشوند سپس داخل تابه با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله دوم : تهیه مواد میانی سینه مرغ

داخل یک کاسه اسفناج پخته شده را به همراه قارچ و پنیر پیتزا و پارمزان و پنیر خامه ای و کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و مخلوط کنید بدین ترتیب مواد شکم پر ما حاضر شد.

مرحله سوم : آماده سازی سینه مرغ

سینه مرغ را از پهنا برش می زنیم به طوری که چاقو به انتهای سینه مرغ نرسد سپس روی سینه مرغ یک نایلون کشیده و با بیفتک خوب روش بکوبید تا نازک و پهن شود سپس پلاستیک را بردارید و با نمک و فلفل سیاه آن را ماساژ دهید تا مزه دار شود.

مرحله چهارم : تهیه سینه مرغ پر شده

سینه مرغ را همان طور که باز شده روی میز کار بیاورید و در نصف آن از مخلوط مواد میانی بگذارید و طرف دیگر سینه مرغ را روی آن بیاورید. سپس تابه گریل را با کمی روغن چرب کنید و سینه مرغ پر شده را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و بمدت ۱۰ دقیقه خوب گریل می کنیم می توانید در حین پختن سینه مرغ درب تابه را بگذارید تا قسمت های ضخیم مرغ نیز پخته شود هر دو طرف مرغ را گریل کنید و داخل بشقاب گذاشته و روی آن جعفری و پنیر پارمزان به دلخواه ریخته و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سینه مرغ پر شده

  1. اگر دوست دارید سینه مرغ پر شده رژیمی تهیه کنید می توانید پنیر پیتزا یا پنیر خامه ای را حذف کنید.
  2. اگر تابه گریل نداشتید می توانید از تابه معمولی استفاده کنید.
  3. در حین پخت حرارت ملایم باشد تا سینه مرغ کاملا مغز پخت و آبدار بماند.
  4. می توانید برای اینکه شکاف در حین پخت باز نشود با خلال دندان فیکس کنید و در هنگام سرو آن را دربیاورید.
  5. می توانید تمام مراحل پخت را در فر انجام دهید بدین صورت که سینه مرغ پر شده را بعد از تهیه داخل ظرف پیرکس گذاشته و در فر قرار دهید.
  6. از هر موادی که دوست دارید مثل ژامبون با فلفل دلمه ای می توانید در مواد میانی سینه مرغ پر شده قرار دهید.
  7. می توانید سینه مرغ پر شده را داخل پودر سوخاری بزنید و در روغن داغ سرخ کنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه