طرز تهیه نان تست با آرد گندم سالم و مقوی و راحت با خمیرمایه در خانه

دستور پخت نان تست با آرد گندم

طرز تهیه نان تست با ارد گندم

 

نان تست با آرد گندم یکی از نان های بسیار خوشمزه و کامل می باشد که با آرد سنگک تهیه می شود و یا می توانید از لوازم قنادی یا عطاری ها آرد گندم کامل را بخرید و این نان خوشمزه را تهیه کنید. این نان طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید برای تهیه این نان می توانید از یک قال لوف استفاده کنید تا سطح نان شما حسابی پف کند و یا می توانید از قالب مخصوص نان تست استفاده کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید و درب قالب را بسته و در فر قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان تست با آرد گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان تست با آرد گندم

  • آرد گندم کامل یا سنگک ۳۷۵ گرم
  • خمیرمایه ۱ و ۱/۲ ق چای خوری
  • عسل یا شکر ۲ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • آب ۱ پیمانه
  • کره نرم شده ۳ ق غذا خوری معادل ۴۵ گرم

طرز تهیه نان تست با آرد گندم

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید ۲/۳ آب را داخل یک کاسه بریزید و خمیرمایه و عسل و نمک و کره را اضافه کنید و هم بزنید و بعد آرد را اضافه کنید و شروع کنید با یک قاشق چوبی هم بزنید تا مواد مخلوط شود. در این رسپی از خمیر مایه فوری استفاده شده است که دیگر نیازی به عمل آوری ندارد و خیلی راحت با بقیه مواد مخلوط می شود ولی اگر خمیرمایه فوری ندارید می توانید آن را با کمی آب گرم و شکر یا عسل مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه کنار قرار دهید تا کف کند.

مرحله دوم: استراحت اول خمیر

در ادامه باید مواد را خوب هم بزنید تا خمیر کاملا نرم و قابل ورز دادن باشد و اگر نیاز بود آب یا آرد بیشتری اضافه کنید و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی سطح آردپاشی شده ورز دهید تا جایی که اگر خمیر را بین دو دست بکشید پاره نشود خمیر را چانه کنید و داخل یک کاسه چرب شده به مدت ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا پف کند.

مرحله سوم: استراحت دوم

بعد از پایان استراحت پف خمیر را بگیرید و به شکل مستطیل هم اندازه با طول قالب با کمک وردنه باز کنید و رول کنید(سایز قالب ده در ده در بیست) خوب درز های خمیر را با دست فشار دهید تا در موقع استراحت باز نشود و رول خمیر را در قالب چرب شده بگذارید، روی خمیر آب اسپری کنید و کنجد بپاشید سپس روی قالب را با کیسه چرب شده بپوشانید و چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت دیگر استراحت دهید تا خمیر حجم بگیرد.

مرحله چهارم: پخت نان تست با آرد گندم

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و بیست دقیقه زمان دهید فر داغ شود یک کاسه آب هم در کف فر بگذارید، استراحت پایانی که تمام شد قالب را در طبقه وسط فر بگذارید و نیم ساعت زمان بدید تا نان تست بپزد. نان را از قالب خارج کرده و اجازه دهید کاملا هم دمای محیط شود بهتر است حداقل شش ساعت زمان دهید بعد برش بزنید. برای ماندگاری بهتر ورقه های نان تست را بسته بندی و فریزری کنید و هر بار اندازه نیاز گرم کنید‌. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان تست با آرد گندم خوشمزه و ساده و مقوی

  1. مقدار آب تقریبی است و بهتر است کم کم اضافه کنید.
  2. اگر کمی بهبود دهنده اضافه کنید نان تست بهتر و با کیفیت تری خواهید داشت.
  3. این نان خیلی سالم است و برای نان رژیمی می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه