طرز تهیه راتا مرغ و شوید خوشمزه، فینگر فود ساده و مجلسی

طرز تهیه راتا مرغ

 

یکی از دیگر غذاهای فینگر فودی و جدید است که با سینه مرغ تهیه میشود. راتا مرغ بسیار شبیه به سالاد الویه می باشد ولی با کمی تغییرات و افزودنی های متفاوت به نام راتا مرغ نام گرفته شده است. ظاهر جذاب راتا مرغ بسیار مناسب برای کودکان بهانه گیر و بد غذا نیز می باشد. جذابیت راتا مرغ رنگ و لعاب خاصی به میز پذیرایی شما میدهد و نوع میزبانی شما را متفاوت می کند. پارسی دی برای شما عزیزان طرز تهیه راتا مرغ را آماده کرده است تا همه شما دنبال کنندگان پارسی دی به یک سرآشپز ماهر تبدیل شوید و با انواع جدید فینگر فود ها در مهمانی ها بدرخشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
برگ رزماری۳ عدد
سیب زمینی۵ عدد
نان تست۱ بسته
آب لیموی تازه۲ قاشق غذا خوری
سس مایونز۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱ بسته کوچک
شوید و جعفری تازه۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه راتای مرغ 

مرحله اول: آماده سازی مرغ

مرغ را به همراه پیاز کوچک و ادویه همینطور برگ رزماری و مقداری آب زمان دهید تا بپزد و در آخر آبلیمو را اضافه فرمائید.. و سپس مرغ را برداشته و در غذا ساز پوره کنید. آب مرغ را بیرون نریزید و در تهیه سس و یا غذاهایی مثل آش و سوپ می توانید استفاده نمائید.

مرحله دوم: سیب زمینی

سیب زمینی ها را بشوئید و سپس پوست گرفته به همراه کمی نمک و روغن در یک قابلمه ریخته و تا روی سیب زمینی ها آب بریزید و زمان دهید، سیب زمینی ها پخته شود. بعد از پخت آبکش کرده و در غذا ساز ریخته و سیب زمینی ها را پوره کنید.

مرحله سوم: ترکیب کردن

 سینه مرغ پوره شده به همراه سیب زمینی پوره شده همینطور پنیر خامه ای، سس مایونز در صورت دلخواه شوید و جعفری را اضافه کنید و یا فقط برای تزئین استفاده نمائید. ادویه های لازم را هم اضافه کرده و همه را باهم مخلوط نمائید. تا حالت خمیری و یکدست را به خود بگیرد.

مرحله چهارم: نان تست

یک نان تست بردارید و در صورت تمایل فالب بزنید و یا به کمک کارد آشپز خانه بر روی نان تست طرح بیاندازید. و از راتا مرغ آماده شده بر روی نان تست قرار دهید و به همراه برگ شوید و جعفری و یا افزودنی های دیگر مثل گوجه گیلاسی و یا زیتون تزئین نمائید.

مرحله پنجم: کیسه فریزر

برای تزئین راتا مرغ می توانید از قالب های فلزی نیز استفاده کنید. به صورتی که از کیسه فریزر کمک بگیرید و روی میز کار آن را پهن کنید و سپس قالب فلزی که کمی چرب شده است را روی نایلون قرار دهید و از راتای مرغ داخل قالب را پر کنید و به کمک دست و کیسه فریزر راتا مرغ را اذ داخل قالب خارج کنید.

مرحله ششم: پایان کار

راتا مرغ شما آماده است. بهتر است برای ۱-۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا فرم خود را حفظ کند. سپس نوش جان فرمائید.

فوت وف ن های دستور پخت راتا مرغ مجلسی

  1. پنیر خامه ای برای لذیذ شدن راتا مرغ در نظر گرفته شده است.
  2. می توانید در تهیه راتا مرغ فقط از گوشت مرغ استفاده کنید.
  3. برای استفاده از نان تست، دقت فرمائید نان تازه باشد.
  4. برای استفاده از برگ شوید و جعفری اگر داخل راتا مرغ استفاده می کنید آنها را ریز خرد کنید و در غیر اینصورت به صورت برگ برای تزئین استفاده نمائید.
  5. می توان نان تست را هم حذف کنید و فقط از قالب استفاده نمائید و یا مانند تصویر به صورت توپی فرم دهید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه