طرز تهیه ساندویچ اسفناج و پنیر ساده و آسان و خوشمزه با نان تست

طرز تهیه ساندویچ اسفناج

 

یکی از ساندویچ های بسیار خوشمزه و سالم و فوری می باشد که می توانید با سبزی همه فن حریف اسفناج تهیه کنید. این ساندویچ با انواع نان های تست قابل سرو کردن می باشد و ایده یک شام سبک و یا نهار رژیمی و خوشمزه است. می توانید به دلخواه به این ساندویچ خوشمزه پنیر گودا یا چدار رنده شده اضافه کنید و یا داخل تابه گریل یا ساندویچ ساز تست کنید. اما طبع اسفناج سرد است و در بیشتر غذاهای سنتی ما ایرانی ها کاربرد دارد. شما می توانید با اسفناج انواع سالاد ها و خورش ها و  حتی کیک ها را تهیه کنید. اسفناج دارای ۱۲ نوع مختلف از ویتامین های مورد نیاز بدن را دارا می باشد. یکی از خواص مهم اسنفاج رفع کم خونی می باشد که می توانید با مصرف آن از کم خونی و خستگی زیاد جلوگیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ساندویچ اسفناج و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

اسفناج۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
پنیر پیتزا یا موزارلا۱/۴ پیمانه
خامه۱ ق چای خوری
کره۲۵ گرم
پنیر ورقه ایبه مقدار لازم
نان تستبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، تخم گشنیزبه مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ اسفناج ساده و سبک با نان تست

مرحله اول: آماده سازی اسفناج

ابتدا اسفناج ها را پاک کنید. نیازی نیست خیلی ساقه اسفناج را بگیرید زیرا خود ساقه نیز دارای خواص بی شماری می باشد. اسفناج را داخل لگن آب خیس کنید و چندین بار با آب سرد بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. حالا با چاقو به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و به همراه کمی روغن زیتون تفت دهید تا سبک و کرم رنگ شود. در ادامه ۲ حبه سیر را پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. در ادامه اسفناج ساطوری شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا اسفناج نرم شوند.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی ساندویچ

وقتی مواد خوب تفت خوردند و حجم اسفناج کم شد باید خامه صبحانه یا پنیر خامه ای دلخواه را به همراه پنیر رنده شده موزارلا اضافه کنید و مواد را با ادویه های گفته شده تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود. مواد میانی ساندویچ آماده شده است از روی حرارت بردارید و کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ اسفناج و پنیر

داخل یک کاسه کره ذوب شده را به همراه ۱ حبه سیر پوره شده و کمی فلفل و تخم گشنیز اضافه کنید و هم بزنید. حالا از مواد تهیه شده روی نان تست ها بزنید و بعد مخلوط مواد اسفناج را روی نان ها بگذارید. حالا به دلخواه روی مواد پنیر ورقه ای یا گواد قرار دهید و داحل تابه ای گریل یا تابه ای معمولی قرار دهید تا کرانچی و پنیر گرم شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ساندویچ اسفناج

  1. می توانید ساندویچ ها را برای چند دقیقه داخل ساندویچ ساز قرار دهید تا پنیر ذوب شود.
  2. می توانید به دلخواه به مواد فوق کمی قارچ نیز اضافه کنید.
  3. از هر نوع نان تستی می توانید استفاده کنید.
  4. اگر دوست دارید ساندویچ به صورت رژیمی باشد، پنیر را حذف کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه