طرز تهیه تخم مرغ عسلی خوشمزه و حرفه ای مرحله به مرحله

تخم مرغ عسلی

 

یکی از صبحانه های خوشمزه و مقوی می باشد. تخم مرغ آبپز شاید در نگاه اول خیلی ساده به نظر برسد ولی تهیه تخم مرغ آبپز از سه مرحله تشکیل می شود که بنا به ذائقه خود می توانید استفاده کنید. مرحله اول : تخم مرغ عسلی ۵ الی ۶ دقیقه زمان می برد تا پخته شده و زرده روان است، مرحله دوم تخم مرغ نیمه عسلی  ۸ الی ۹ دقیقه زمان می برد در این حالت زرده کمی خودش را گرفته است و نیمه آبکی می باشد، مرحله سوم ۱۵ دقیقه تخم مرغ آبپز سفت یعنی زرده و سفیده کاملا پخته شده است. البته با کم زیاد کردن هر کدام از زمان می توانید به زرده نیمه عسلی یا خیلی سفت بدست بیاورید . برای عسلی کردن تخم مرغ  نیازی نیز آنها کاملا داخل آب غوطه ور باشند حدود ۳ سانت تخم مرغ داخل آب باشد کافی است اما برای پوست گرفتن تخم مرغ هیچ راهی بهتر از گرفتن در آب سرد یا قرار دادن در یخ نمی باشد خیلی ها ۱ ق سرکه به آب جوش اضافه می کنند تا پوست تخم مرغ راحت کنده شود ولی باید گفت بهترین حالت حمام یخ است. بهتر است شما زمان های پخت تخم مرغ آبپز را یاد بگیرید تا بتواند برای ذائقه های مختلف تخم مرغ تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تخم مرغ عسلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ بزرگ۶ عدد
آببه مقدار لازم
  • تطرز تهیه صبحانه دیابتیک مخصوص دیابتی ها، خوشمزه و سالم و راحت

طرز تهیه تخم مرغ عسلی

مرحله اول : آماده سازی تخم مرغ

برای اینکه تخم مرغ شوک کمتری حاصل شود و از سرد بودن یهو در آب جوش قرار بگیرد بهتر است قبل از شروع کار در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کمی از خنکی بیفتد.این کار باعث می شود تخم مرغ ها ترک کمتری بخورند و یا می توانید با کمک یک سوزن یک سوراخ روی تخم مرغ ها ایجاد کنید این کار مانع ترک خوردن تخم مرغ ها می شود.

مرحله دوم : جوشاندن تخم مرغ ها در آب

یک قابلمه آب پر کنید و روی حرارت قرار بدهید تا به جوش بیاد اطمینان حاصل کنید که مقدار مناسبی آب ریختید تخم مرغ ها باید حداقل ۳ سانت داخل آب باشند. در این حین که آب در حال جوش آمدن است حمام یخ را حاضر کنید داخل یک کاسه مقداری یخ ریخته و کنار بگذارید.وقتی آب به جوش آمد تخم مرغ ها را با کمک کفگیر داخل آب انداخته و حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد.

مرحله سوم : تهیه تخم مرغ عسلی

وقتی تخم مرغ ها را داخل آب انداختید سریع یک تایمر کنار دست خود بگذارید و زمان ۶ الی ۷ دقیقه را تنظیم کنید و زمانی که صدای تایمر آمد تخم مرغ ها را با کمک کفگیر سریع در حمام یخ قرار دهید و سپس تخم مرغ ها را پوست بگیرید و به همراه نان داغ سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تخم مرغ عسلی

  1. برای پخت تخم مرغ عسلی حتما از تایمر استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
  2. بیش از ۶ تا تخم مرغ همزمان استفاده نکنید زیرا باعث تغییر زمان پخت می شود.
  3. اگر بیماری سالمونلا حساس باشید سعی کنید تخم مرغ عسلی استفاده نکنید و برای کودکان نیز توصیه نمی شود.

همچنین ببینید 

از
11
دیدگاه

  • علی ۱ سال پیش

    دروغه ۵ دقیقه سفت میشع

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      نه میزان عسلی کردن متفاوته

      پاسخ
  • نیما ۱ سال پیش

    سالمونلا یه باکتریه که ممکنه تخمدان‌های مرغ رو آلوده کرده باشه و تخم مرغ هم آلوده بشه و باعث مسمومیت. حساسیتی هم نیست. هر انسانی که بخوره مسموم میشه. کودک باشه خطرناکتره. میگن برای احتیاط بهتره تخم مرغ کامل پخته بشه که اگر آلوده بوده، حرارت باکتری رو نابود کنه.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      ممنون از شما

      پاسخ
  • reza ۳ ماه پیش

    بهترین زمان برای تخم مرغ عسلی 2 دقیقه میباشد من از بچگی علاقه زیادی به تخم مرغ عسلی دارم انقدر تایم ناموفق داشتم تا بهترین عالیترین زمان عسلی شدن همان 2 دقیقه از زمان شروع به جوشیدن اب

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ ماه پیش

      درسته ممنون ولی ممکن خیلی عسلی بشه و به ذائقه همه نباشه این زمان برای همه سلیقه ها مناسب است

      پاسخ