طرز تهیه مرغ ریش ریش سرخ شده مجلسی و خوشمزه با زرشک و برنج

دستور پخت مرغ ریش ریش سرخ شده

طرز تهیه مرغ ریش ریش سرخ شده

 

مرغ ریش ریش سرخ شده یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این غذای خوشمزه را با مرغ ریش ریش شده زعفرانی می توانید تهیه کنید. اگر مقداری از مرغ از شب قبل دارید می توانید آن را ریش ریش کنید و به همراه کمی زعفران تفت دهید و یک غذای عالی تهیه کنید. این غذا را می توانید با زرشک و سیب زمینی سرخ شده تهیه کنید و یک پلوی مجلسی فوق العاده تهیه کنید. به دلخواه می توانید از سینه یا ران مرغ استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ ریش ریش سرخ شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ ریش ریش سرخ شده

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • برنج ۲ پیمانه
  • زرشک ۲ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • رب به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ ریش ریش سرخ شده خوشمزه و مجلسی با زرشک

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را داخل قابلمه به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و سبک شود و بعد پیاز ۴ قاچ شده و سیر پوست کنده و ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید و بعد روی مرغ آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود و بعد از پخت سینه مرغ را ریش ریش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی برنج

در ادامه برنج را که از قبل تمیز و پاک کردید روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد جوش آمدن می توانید برنج را به صورت کته یا آبکش تهیه کنید. اگر می خواهید برنج را به صورت آبکش تهیه کنید باید مقدار آب را یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج بریزید تا برنج شل یا شفته نشود.

مرحله سوم: تفت دادن مرغ

یکی دیگر از پیاز های را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روغن اضافه کنید و بعد مرغ ریش ریش شده را افزوده و کمی تفت دهید تا سرخ شود و بعد زعفران را اضافه کنید تا مرغ خوشرنگ شود و به دلخواه در مرحله آخر می توانید کمی رب به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه مرغ ریش ریش سرخ شده

حالا باید زرشک را به همراه کمی شکر و کره داخل تابه تفت دهید تا پفکی شود و بعد از این که برنج آماده شده کمی زرشک و مرغ ریش ریش شده را روی آن قرار دهید و با سالاد یا ترشی دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مرغ ریش ریش سرخ شده با زعفران

  1. می توانید کمی از برنج را با زعفران مخلوط کنید و هم بزنید و روی برنج بریزید.
  2. می توانید یک برگ بو نیز داخل مواد بریزید تا بوی زهم مرغ را بگیرد.
  3. می توانید رب را حذف کنید و با زعفران تفت دهید و سرو کنید.
  4. می توانید از ترکیب سینه و ران مرغ استفاده کنید.
از
3
دیدگاه