طرز تهیه راتا مرغ و لبو با گردو، فینگرفود خوشمزه ویژه شب یلدا

طرز تهیه راتا مرغ و لبو

 

یکی از انواع راتا ها می باشد که یک ایده بسیار خوب برای شب یلدا است. راتا مرغ و لبو یک نوع فینگرفود می باشد و طرز تهیه ی بسیار آسانی دارد و از گوشت مرغ و نان تست به همراه لبو برای تهیه آن استفاده می شود. شما می توانید برای مهمانی ها و مراسمات خود این فینگرفود جذاب و خوش رنگ را تهیه کنید و به اندازه و شکل های مختلف کاتر بزنید. راتا مرغ و لبو یک نوع غذای سرد و در واقع پیش غذا محسوب می شود. در تهیه انواع راتا ها مهم ترین نکته استفاده از نان تست تازه می باشد، پس حتما به تاریخ تولید آنها توجه کنید. اما  در تهیه این غذا نیاز نیست حتما قالب داشته باشید، شما می توانید با ته استکان نان تست را قالب بزنید و یا می توانید از نان تست مینی که مخصوص فینگرفود است استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه راتا مرغ و لبو و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نان تست۱ بسته
لبو۲ عدد
سینه مرغ۱  عدد
گردو خرد شده۱/۳ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد
پنیر خامه ای۱ ق غذا خوری
سس مایونز۴ ق غذا خوری

طرز تهیه راتا مرغ و لبو با گردو

مرحله اول: آماده سازی لبو و سیب زمینی

ابتدا لبو را خوب شسته و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود. سپس پوست بگیرید و رنده ریز بزنید یا داخل غذاساز بریزید و اگر هیچکدام را نداشتید ساطوری کنید. سیب زمینی را نیز به همراه کمی آب پخته و رنده بزنید.

مرحله دوم: پخت مرغ

سینه مرغ را به همراه ۲ حبه سیر و ۱ پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه قرار دهید و روی آن آب ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. بعد از پخت، سینه مرغ را ریش ریش کنید و کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن

سینه مرغ خرد شده یا ریش شده را داخل یک کاسه ریخته و به آن لبو، سیب زمینی، پنیر، گردو، سس مایونز را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله چهارم: تهیه راتا مرغ و لبو

در ادامه نان تست را با قالب دلخواه برش بزنید، حالا روی سطح کار یک نایلون انداخته و قالب را روی آن قرار دهید و از مواد مرغ و لبو داخل آن ریخته و با پشت قاشق خوب صاف کنید. بعد نان تست برش خرده را روی آن بگذارید به همین ترتیب همه مواد و نان تست را تهیه کنید. برای تزئین می توانید لبو را قالب زده و روی راتا مرغ و لبو قرار دهید و یا می توانید پنیر خامه ای را داخل قیف ریخته و با ماسوره ی ستاره روی مواد طرح بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت راتا مرغ و لبو ویژه شب یلدا

  1. پنیر خامه ای را حذف نکنید، زیرا برای انسجام بیشتر به مواد اضافه شده است.
  2. اگر قالب نداشتید می توانید بعد از برش زدن نان تست مواد را با کمک نایلون فشرده کنید و روی نان قرار دهید.
  3. آب مرغ باقی مانده را دور نریزید و برای تهیه سوپ استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه