طرز تهیه سالاد الویه با کالباس فوری و ساده بدون مرغ برای 4 نفر

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس

 

یکی از غذاهای پر طرفدار و خوشمزه می باشد که در کنار خوشمزگی، بسیار راحت و آسان درست می شود. سالاد الویه را با روش ها و مواد اولیه مختلف درست می کنند. مواد اولیه و ضرروری سالاد الویه، سیب زمینی و تخم مرغ پوره شده می باشد و ترکیب این دو باهم و همچنین ترکیب آن ها با سس مایونز و یا سس سفید بسیار لذیذ و خوشمزه و فوق العاده است. سالاد الویه را می توانید در مهمانی ها و دورهمی ها و حتی در وعده غذایی نهار و یا شام خود تهیه کنید. سالاد الویه را به دلیل این که می توانید روی آن را با دیزاین و تزئین های مختلف آماده کنید بسیار پر طرفدار است و هرکسی با سلیقه و هنر خود با مواد غذایی مختلف مانند هویج و گوجه و ذرت و حتی نخود فرنگی و جعفری تازه می توانید تزئین کنید. اما تهیه سالاد الویه با کالباس یکی از ساده ترین و فوری ترین روش ها می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه سالاد الویه با کالباس بدون مرغ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۴ عدد متوسط
تخم مرغ۲ عدد
هویج۱ عدد بزرگ
خیار شور۶ عدد بزرگ
کالباس۷ ورق
روغن زیتون و آبلیمو۱ ق چای خوری
سس مایونزبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس فوری و ساده برای ۴ نفر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی و تخم مرغ ها

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید تا کاملا تمیز شوند و خاک و گل آن ها شسته شوند. سپس در یک قابلمه بزگ آب بریزید و سیب زمینی ها را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزند. درب قابلمه را قرار دهید تا زودتر پخته شوند. دقت کنید سیب زمینی ها له نشوند. حالا در ۳۰ دقیقه آخر پخت سیب زمینی ها نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها می باشد. تخم مرغ ها را به آرامی داخل قابلمه آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا آن ها سفت و پخته شوند.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در این زمان خیار شور ها را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. سپس هویج را بشورید و با پوست کن پوست بگیری و آن را روی تخته برش نگینی خرد کنید و داخل قابلمه با مقدار کمی آب بپزید و بعد از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. کالباس ها را روی تخته برش روی هم قرار دهید با استفاده از یک چاقوی تیز به صورت نگینی برش دهیدو کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی سس

ابتدا در یک کاسه ای مقداری سس سفید بریزید. می توانید برای این مقدار مواد الویه اندازه ۵ قاشق غذا خوری سس بریزید و مقدار کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. بعد از آن یک قاشق چای خوری آبلیمو و روغن زیتون بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و سس آماده شود. سپس سس الویه شما آماده است. می توانید ۱ قاشق ماست چکیده هم اضافه کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی سالاد الویه

سیب زمینی های پخته شده و تخم مرغ ها را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس پوست سیب زمینی و تخم مرغ را بگیرید و با رنده ریز آن ها را داخل یک کاسه بزرگ رنده کنید و همه مواد خرد شده را که شامل کالباس ها، هویج ها خیار شور می باشد اضافه کنید و هم بزنید. سپس سس الویه از قبل آماده شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا همه قسمت های مواد آغشته به سس شود. بعد از این کار همه مواد را داخل ظرف سرو بریزید و با پشت قاشق سطح الویه را صاف کنید تا مواد باهم هم سطح شوند. مقداری سس سفید را روی سطح مواد بریزید و پخش کنید. سالاد الویه با کالباس آماده است. نوش جان.

فوت و فن هیا دستور تهیه سالاد الویه با کالباس

  1. در صورت تمایل می توانید از ذرت و نخود پخته دراخل مواد استفاده کنید.
  2. سطح سالاد الویه را سس بریزید تا سیب زمینی ها تغیرر رنگ ندهند.
  3. می توانید از نخود و خیار شور و گوجه فرنگی یا مواد دیگر برای تزئین استفاده کنید.
  4. می توانید سیب زمینی ها را بعد از پخته شدن به جای رنده کردن، به صورت ریز نگینی خرد کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس فوری و ساده بدون مرغ برای 4 نفر
2.9 (58.67%) 15 votes