طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر خوشمزه و شیک و مجلسی بدون فر

طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر

 

یکی از انواع خانواده فینگر فودها می باشد که بسیار خوشمزه و سریع می باشد برای تهیه این نوع پاستا نیازی به فر نیست شما می توانید شکم پاستا ها را با هر مواد و سسی که دوست دارید به دلخواه تهیه کنید. این پاستا صدفی بسیار مجلسی می باشد و برای مهمانی و تولد ها بسیار کاربردی است. برای تهیه این پاستا کافی است شما یک بسته پاستا صدفی که به آن جامبو شلز نیز گفته می شود تهیه کنید. این غذا یک نوع پیش غذا به حساب می آید و می توانید برای وعده های سبک غذایی نیز در نظر بگیرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پاستا صدفی۱ بسته
کالباس۱ بسته
خیار شور۳۰۰ گرم
ذرت۱/۲ پیمانه
نخود فرنگی۱/۴ پیمانه
فلفل دلمه۱ عدد
سس مایونزبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر بدون فر

مرحله اول: پخت پاستا

در ظرف بزرگ و جادار به طوری که وقتی پاستا ها را داخل آن می ریزد دو برابر حجم پاستا آب داخل ظرف باشد آب بریزید پس از بجوش آمدن آب و روغن، نمک و فلفل را به آب اضافه کنید سپس پاستا ها را دانه دانه داخل آب در حال جوش بریزید. (مهمترین نکته در درست کردن این پاستا همین مرحله است وگرنه پاستا ها داخل یکدیگر رفته و موقع پر کردن می شکنند) در ادامه طبق زمان دستور پخت روی بسته پاستاها را بپزید. درب ظرف را نگذارید. اگر میخواهید پاستاهای نرمتری داشته باشید ۵ دقیقه زمان پخت را بیشتر کنید سپس پاستا را آبکش کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی پاستا صدفی

خیارشور را نگینی ریز خرد کنید و داخل یک کاسه ریخته و به آن ژامبون خرد شده و به همراه فلفل دلمه نگینی و ذرت و نخود بخارپز شده اضافه کنید مواد را خوب هم بزنید سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و قرمز اضافه کنید در انتها بنا به سلیقه خود سس مایونز را بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه پاستا صدفی شکم پر

پاستا صدفی آبکش شده را کنار دست خود قرار دهید و شکم هر کدام را با مواد میانی پر کنید و روی سینی قرار دهید و به دلخواه تزئین کنید به همین راحتی و بدون فر این جامبو ما تهیه شد می توانید تا زمان سرو در یخچال بگذارید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماکارانی جامبو شکم پر

  1. به دلخواه می توانید از ژامبون گوشت یا مرغ استفاده کنید.
  2. می توانید ژامبون را حذف کنید و با مرغ ریش ریش شده این غذا را تهیه کنید.
  3. به دلخواه می توانید از هویج پخته خرد شده نیز استفاده کنید.
  4. حتما ذرت و نخود بخارپز شده باشند می توانید از کنسروهای آماده استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پاستا صدفی شکم پر خوشمزه و شیک و مجلسی بدون فر
2.7 (54.29%) 7 votes