طرز تهیه کیک مرغ تک نفره شیک و مجلسی با نان تست + ویدیو

دستور پخت کیک مرغ تک نفره

طرز تهیه کیک مرغ تک نفره

 

کیک مرغ تک نفره یکی از انواع کیک ها مجلسی می باشد که شما می توانید به راحتی برای مهمانی به تعداد دلخواه و در اندازه مهمان های خود آماده کنید. این کیک مرغ تک نفره بسیار آسان است و با نان تست تهیه می شود و به دلیل شکل ظاهری آن به این اسم مشهور شده است. شما می توانید این کیک را به صورت بزرگ و در قالب تهیه کنید و یا می توانید با کاتر گرد آن را قالب بزنید و با زیتون و گوجه گیلاسی تزئین کنید. کیک مرغ بهتر است کمی در یخچال بماند تا مزه ها به خورد هم برود. بهتر است از نان تست تازه و نرم استفاده کنید تا کیک مرغی خوشمزه ای داشته باشید و به راحتی بتوانید قالب بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک مرغ تک نفره مجلسی را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ تک نفره

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • خیار شور خر شده ۱ پیمانه
  • گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • سس مایونز ۱/۲ پیمانه
  • ماست خامه ای ۱/۲ پیمانه
  • آب لیموترش ۲ ق غذا خوری
  • جعفری ساطوری شده ۱/۲ پیمانه
  • نان تست ۱ بسته
  • زیتون و گوجه گیلاسی برای تزئین به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کیک مرغ تک نفره مجلسی با نان تست

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. برای این کار باید سینه مرغ را به همراه یک برگ بو و یک پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه قرار دهید و بگذارید تا مرغ پخته شود. سینه مرغ پخته را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و بعد صبر کنید تا خنک شود و بعد نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه خیار شور را بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. گرد را نیز خرد کنید و به صورت ریز با پشت چاقو یا غذاساز خرد کنید. جعفری را نیز پاک کنید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید. داخل یک کاسه مرغ ریش شده را بریزید و به آن خیار شور و جعفری را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مواد کیک مرغ تک نفره

در ادامه آبلیموترش تازه را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و بعد گردو خرد شده را به همراه ماست و سس مایونز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شود. مواد باید مسنجم باشد. شما می توانید به دلخواه کمی روغن زیتون نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک مرغ تک نفره

باید نان تست را با کاتر گرد برش بزنید و یا می توانید به صورت مربع برش بزنید ولی حتما باید دور قهوه ای نان را بگیرید. حالا یک برش نان تست را برداشته و مقداری از مواد روی آن قرار دهید و بعد یک لایه نان تست و بعد مواد مرغی و یک نان تست دیگر و در انتها دور قهوه ای نان تست را پودر کنید. هر کیک تک نفره را برداشته و با قاشق دور تا دور نان را مایونز بزنید و داخل پودر نان تست بزنید و روی هر برش با کمک خلال دندان گوجه گیلاسی و زیتون بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک مرغ تک نفره ساده و خوشمزه + ویدیو 

  1. می توانید کیک را داخل جعفری خرد شده نیز بزنید.
  2. بهتر است کیک مرغ را داخل یخچال قرار دهید.
  3. آب مرغ باقی مانده را می توانید تهیه سوپ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه