طرز تهیه مشکوفی کاکائویی با نشاسته به شکل لیوانی برای 8 نفر

طرز تهیه مشکوفی کاکائویی

 

مشکوفی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده مازندرانی می باشد که در ایام ماه مبارک رمضان بسیار تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با چند قلم مواد در دسترس به راحت یدر خانه تهیه کنید. این دسر خوشمزه را می توانید برای افطاری ها خود در لیوان های تک نفره یا کاسه های کوچک ریخته و از مهمان های خود پذیرایی کنید. طعم و مزه این دسر فوق العاده است و مناسب مهمانی است و خیلی ساده تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه مشکوفی کاکائویی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مسقطی

 

مواد لازم

نشاسته۱ پیمانه
شکر۲ پیمانه سر خالی
شیر۵ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
پودر کاکائو۲ ق غذا خوری
گلاب۱ پیمانه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه فرنی با نشاسته

 

طرز تهیه مشکوفی کاکائویی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. بهتر است از نشاسته تازه استفاده کنید نشاسته مانده بوی ترشیدگی می دهد.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه شیر و شکر و نشاسته را داخل یک قابلمه بریزید و خوب هم بزنید تا گلوله های نشاسته کاملا باز شود و بعد پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود و بوی خامی نشاسته از بین برود دقت کنید باید روی شعله ملایم مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود و اگر حرارت را زیاد کنید ممکن است بوی خامی بماند و طعم خوبی نخواهد داشت.

مرحله سوم: تهیه مشکوفی کاکائویی

در ادامه وقتی مواد به غلظت رسید باید گلاب و وانیل را نیز اضافه کنید و مواد را دوباره هم بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه خاموش کنید و داخل ظرف های مورد نظر بریزید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و به دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مشکوفی زعفرانی

 

فوت و فن های دستور چخت مشکوفی کاکائویی

  1. اگر خیلی غلیظ بود می توانید مجدد کمی شیر اضافه کنید و هم بزنید.
  2. این دسر می توانید به صورت گرم یا سرد میل کنید.
  3. می توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به به یکی کمی نسکافه یا دارچین بزنید تا در سه رنگ زیبا این دسر را داشته باشید.
  4. میزان شیرینی این دسر بسته به ذائقه شما دارد ولی این این مقدار شکر شیرینی خوبی به مشکوفی می دهد.
  5. اگر دوست دارید رنگ مشکوفی شما تیره تر باشد می توانید از پودر کاکائو بیشتری استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه مشکوفی دو رنگ

از
1
دیدگاه