طرز تهیه دسر مقوی برای زمستان (بی نهایت خوشمزه) برای بچه ها

 

طرز تهیه دسر مقوی

 

دسر ها همیشه بسیار خوشمزه و پر طرفدار هستند مخصوصا اگر با ترکیبات مقوی ترکیب شوند بهترین گزینه برای مهمانی و بچه ها هستند که یک سری مواد غذایی را میل نمی کنند اما این رسپی بسیار مقوی و ساده است و شما می توانید در فصل زمستان و پاییز با کدو تنبل یا همان کدو حلوایی این دسر بی نهایت خوشمزه را یک بار تست کنید و برای همیشه عاشق طعم و مزه آن می شوید. این دسر داخل کاسه های سرو بدون نیاز به قالب ریخته و سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر مقوی برای بچه ها را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر نسکافه ای

 

مواد لازم

شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری
شکر۱/۲ لیوان
پوره کدو حلوایی پخته۱ لیوان
خامه۱۰۰ گرم دلخواه
هل، دارچین، وانیل و به دلخواه کمی زعفرونبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر ماه رمضان

 

طرز تهیه دسر مقوی برای کودکان

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

ابتدا باید کدو حلوایی را برش بزنید و هسته های آن را جدا کنید و پوست بگیرید و می توانید کدو را بخارپز کنید یا با مقداری آب بگذارید تا کاملا پخته و نرم شود و بعد داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید یا با کمک گوشتکوب برقی پوره کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

نشاسته ذرت، شیر و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا گلوله های نشاسته باز شود و بعد پوره کدو حلوایی مرحله قبل را اضافه کنید و هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحله سوم: پخت دسر

در ادامه باید روی حرارت ملایم مواد را هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود و کم کم شروع به غلیظ شدن کند و زمانی که به غلظت فرنی رسید باید هل، دارچین و کمی وانیل و زعفران برای خوشرنگ شدن را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر مقوی

حالا خامه را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید و کمی از مواد دسر را داخل خامه ریخته و هم زده تا خامه به دمای دسر برسد و بعد به کل مایه دسر اضافه کنید و بعد از دو دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل کاسه های مورد نظر بریزید و روی آن پودر گردو یا پسته به دلخواه بپاشید و سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببیند: طرز تهیه دسر شکلاتی یخچالی

 

فوت و فن های دستور پخت دسر مقوی

  1. می توانید این دسر را به صورت گرم یا سرد سرو کنید.
  2. مواد را زیاد غلیط نکنید زیرا بعد از خنک شدن خودش را می گیرد.
  3. خامه صبحانه باعث بافت کرمی می شود و بهتر است قبل از تهیه دسر در دمای محیط قرار دهید و به دلخواه مقدار آن را کم و زیاد کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر ساده و سریع

از
1
دیدگاه