طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، خیلی خوشمزه و شیک برای مهمانی

طرز تهیه دسر ساده

 

دسر ساده، یکی از روش های تهیه یک دسر ساده و خوشمزه می باشد که نیازی به فر و همزن برقی ندارد و برای مهمانی ها یکی از گزینه های بسیار خوب است. این دسر با نشاسته و بیسکویت خرد شده تهیه می شود که می توانید از کیک خرد شده نیز استفاده کنید و به دلخواه داخل لیوان های تک نفره بریزید و سرو کنید. این دسر را می توانید برای تولد ها در لیوان های یک بار مصرف نیز بریزید و به دلخواه روی آن را با میوه های مختلف تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر ساده و سریع بدون فر

بیسکویت پتی بور یا کیک۲ بسته
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ و ۱/۲ پیمانه
شیر۴ پیمانه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
کره۳۰ گرم
وانیل۱/۲ ق چای خوری
آرد سفید۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۲ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر ساده با بیسکویت و نشاسته برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را اندازه کنید، برای اندازه گیری از یک لیوان فرانسوی دسته دار یا لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. بیسکویت را داخل غذاساز بریزید و پودر کنید و یا داخل نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا پودری شود. می توانید کیک کاکائویی یا ساده نیز خرد کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه شکر با همزن دستی یا برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد آرد و نشاسته ذرت را باهم مخلوط و الک کنید و به شیر سرد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شودو بعد شیر را به مایه تخم مرغی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: پخت مواد

مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا یکدست شود و به غلظت فرنی برسد و در انتها وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد از روی حرارت بردارید و زمانی که هم دمای محیط شد باید خامه را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا نبرد.

مرحله چهارم: تهیه دسر

در ادامه باید داخل ظرف مورد نظر یک لایه دسر تهیه شده و یک لایه بیسکویت بریزید و همین طور ادامه دهید تا لایه ها تمام شود و بعد برای ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد با میوه تزیین کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر ساده سریع بدون فر برای مهمانی

  1. این دسر هر چقدر بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.
  2. به دلخواه می توانید بین لایه ها از موز یا توت فرنگی و گردو نیز استفاده کنید که این کاملا سلیقه ای است.
  3. می توانید به دلخواه به مواد کمی پودر کاکائو یا زعفران اضافه کنید.
  4. خامه را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما و رقیق شود و بعد به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه