طرز تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته خوشمزه و ساده برای سفره افطار

دسر ماه رمضان با نشاسته

 

دسر ها یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین ها می باشند که شما می توانید به شکل های مختلف این دسر ها را تهیه کنید. دسر ماه رمضان با نشاسته ذرت و گل تهیه می شود و شما می توانید به صورت لایه ای و تک نفره این دسر را برای افطار تهیه کنید. می توانید برای سرو از لیوان های یک بار مصرف استفاده کنید و یا می توانید داخل کاسه های سرو بریزید و با شکلات یا انواع میوه ها این دسر را تزیین و میل کنید. شما می توانید در این پست ساده ترین دسر ماه رمضان را با طعم نسکافه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
نشاسته گل۱ ق غذا خوری
شکر۴ ق غذا خوری
شیر۲ لیوان
پودر نسکافه فوری۱ ق غذا خوری
بیسکویت پتی بور۱ بسته
موزبه مقدار دلخواه

طرز تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شکر و نشاسته ذرت و گل و شیر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا کمی نشاسته ها باز شوند و شکر کمی ذوب شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته ها گرفته شود تا به غلظت فرنی برسد، دقت کنید نباید حرارت را زیاد کنید به غلظت برسد و باید با حرارت ملابم غلیظ شود وگرنه بوی نشاسته داخل دسر می ماند.

مرحله دوم: افزودن نسکافه

در ادامه پودر نسکافه فوری را داخل یک کاسه ریخته و با چند قاشق آب چوش مخلوط کنید تا باز شود و زمانی که دسر به غلظت فرنی رسید باید نسکافه را اضافه کنید و هم بزنید تا دوباره کمی غلیظ شود و بعد از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی هم دمای محیط شود.

مرحله سوم: تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته

در ادامه باید بیسکویت پتی بور را با کمک خرد کن یا داخل نایلون ضخیم بریزید و با گوشتکوب دستی بکوید تا پودر شود و بعد یک لایه به همراه موز حلقه شده داخل لیوان یا کاسه بریزید و بعد از کرم تهیه شده بریزید و بعد مجدد بیسکویت و موز و یک لایه کرم و همین طور ادامه دهید تا ظرف پر شود و بعد برای ۲ ساعت در یخچال قرا ردهید تا خودش را بگیرید و برای تزیین می توانید کمی موز یا شکلات را رنده کنید و روی دسر بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر ماه رمضان با نشاسته

  1. روی حرارت کم باید دائو هم بزنید تا مزه خاصی به خود نگیرد.
  2. می توانید بین لایه ها از میوه یا گردو خرد شده نیز استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید در انتهای پخت ۱ ق غذا خوری خامه اضافه کنید.
  4. می توانید از بیسکویت کاکائویی یا ساده استفاده کنید.
  5. اگر دوست دارید دسر را به صورت قالبی در بیاورید می توانید ۱.۵ ق غذا خوری ژلاتین به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه