طرز تهیه دسر شکلاتی یخچالی سرد ساده و خوشمزه بدون بیسکویت با شیر

طرز تهیه دسر شکلاتی یخچالی

 

یکی از آسان ترین دسر ها می باشد که می توانید به راحتی با چند قلم مواد تهیه کنید. این دسر نیاز به فر یا مواد خاص ندارد و شما می توانید برای دورهمی یا مهمانی ها این دسر جذاب را تهیه کنید. این دسر چون ژلاتین دارد به صورت قالبی تهیه می شود. شما می توانید از قالب های مختلف برای تهیه این دسر استفاده کنید، حتی اگر قالب هم نداشتید می توانید داخل یک ظرف پیرکس ریخته و برای سرو به صورت مکعبی برش بزنید و با پودر نارگیل یا ترافل های رنگی تزئین کنید. این دسر در ابتدا کمی شل به نظر می رسد ولی اصلا نگران نباشید وقتی در یخچال بماند کاملا خودش را می گیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر شکلاتی یخچالی سرد بدون بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۲ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
شکلات تخته ای۶۰ درصد ۹۰ گرم
پودر ژلاتین۳ ق غذا خوری
آب۱/۳ پیمانه

طرز تهیه دسر شکلاتی یخچالی بدون بیسکویت با شیر

مرحله اول: هم زدن شیر

شیر را به همراه شکر و پودر کاکائو داخل یک شیرجوش ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد حل شود. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا خوب یکدست شود و شکر و کاکائو کاملا حل شوند.

مرحله دوم: افزودن شکلات

حالا شکلات تخته ای دلخواه را خرد کنید. می توانید از شکلات سکه ای استفاده کنید و یا درصد آن را با توجه به ذائقه خود کم و زیاد کنید. حالا شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود. ژلاتین را بن ماری کنید. بدین صورت که روی بخار کتری قرار دهید و صبر کنید تا شفاف شود. در ادامه ژلاتین را به مخلوط شکلات فوق اضافه کنید و هم بزنید. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه دسر شکلاتی یخچالی بدون فر

حالا قالب مورد نظر را چرب کنید و دسر خنک شده را داخل قالب بریزید. اگر قالب خاصی نداشتید می توانید به راحتی یک قوطی آبمیوه بزرگ را بردارید و سر آن را برش بزنید و دسر را داخل آن قرار دهید و بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس پاکت آبمیوه را با چاقو پاره کنید و دسر را خارج کنید و یا اگر از قالب استفاده کردید، دور تا دور قالب را جدا کنید و روی دیس برگردانید و روی آن به دلخواه پودر کاکائو بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر شکلاتی یخچالی ساده و سریع

  1. از هر قالبی می توانید استاده کنید ولی بهتر مستطیل و قطر آن زیاد باشد.
  2. پاکت آبمیوه یا شیر شسته شده بسیار مناسب است و بهتر است کمی مرطوب باشد.
  3. می توانید از شکلات شیری استفاده کنید.
  4. طعم و مزه این دسر بین خامه شکلاتی و بافتی همانند ژله دارد.

همچنین ببینید

از
11
دیدگاه