طرز تهیه خوراک نخود فرنگی بدون گوشت رژیمی و خوشمزه با سیب زمینی

طرز تهیه خوراک نخود فرنگی بدون گوشت

 

خوراک ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید با گوشت و یا بدون گوشت آن ها را به راحتی با سبزیجات مختلف تهیه کنید و برای شام یا نهار سرو کنید. این خوراک خوشمزه همان طور که مشخص است با نخود فرنگی یا نخود سبز تهیه می شود و شما می توانید این خوراک بهاری خوشمزه را به همراه نان تازه تهیه کنید. خوراک نخود فرنگی بدون گوشت رژیمی می باشد زیرا مواد تهیه شده در آن کم کالری و ساده است و برای نهار گزینه خوبی می باشد. نخود فرنگی یکی از سبزیجات غنی و پر فایده می باشد و چربی و کالری آن کم است و برای طبع سرد و تر دارد. نخود فرنگی برای بهبود هضم غذا و بالا بردن متابولیسم بدن گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک نخود فرنگی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نخود فرنگی۱ کیلوگرم
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
هویج۱ عدد
روغنبه مقدار لازم
رب گوجه۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک نخود فرنگی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید نخود فرنگی را بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو های نخود فرنگی استفاده کنید، برای بخارپز کردن نخود فرنگی کافی است داخل یک قابلمه کمی آب بریزید و و یک سبد هم قطر قابلمه روی آن قرار دهید و نخود ها را داخل آن بریزید درب قابلمه را قرار دهید تا نخود ها پخته شوند و بعد آبکش کنید.

رحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد هویج خرد شده را به همراه نخود فرنگی و سیب زمینی پوست شده و مکعبی شده اضافه کنید و ادویه ها را افزوده و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله سوم: پخت مواد

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تف دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوشرنگ شود و بعد ۱ لیوان آب جوش روی مواد بریزید و درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید تا سبزیجات خوب پخته شود و اگر بعد از تمام شدن آب هنوز خام بودن می توانید کمی آب جوش مجدد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک نخود فرنگی بدون گوشت

در ادامه وقتی همه مواد خوب پخته و آب اضافی کشیده شد می توانید نمک خوراک را اندازه کنید و داخل ظرف مورد نظر بکشید و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک نخود فرنگی بدون گوشت

  1. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی نیز استفاده کنید و یا گوجه را خرد کنید و با مواد تفت دهید.
  2. می توانید نخود را بخارپز نکنید و مستقیم بگذارید با سبزیجات پخته شود.
  3. اگر دوست دارید می توانید بجای روغن سرخ کردنی از روغن زیتون یا کنجد مخصوص سرخ کردن استفاده کنید.
  4. به دلخواه برای خوشمزه تر شدن خوراک می توانید از یک عدد عصاره گوشت یا مرغ نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خوراک نخود فرنگی بدون گوشت رژیمی و خوشمزه با سیب زمینی
3 (60%) 2 votes