طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی شیشه ای ساده با سرکه

دستور تهیه کنسرو نخود فرنگی

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

 

کنسرو نخود فرنگی یکی از راه ها و روش های تهیه و نگهداری نخود فرنگی برای تموم فصول می باشد که شما به راحتی می توانید این کنسرو ها را تهیه کنید و دیگر نیازی به خرید کنسروهای آماده نمی باشد. در فصل بهار که کم کم نخود فرنگی تازه به بازار می آید دست به کار شوید و نخود فرنگی را تهیه کنید و پاک کنید و آن را کنسرو کنید این روش بسیار مقرون به صرفه می باشد و شما می توانید از کنسرو نخود فرنگی در انواع غذاها و خورشت خود استفاده کنید اما از خواص خوب نخودفرنگی می توان به کنترل وزن و کمک به لاغری، پوکی استخوان و تقویت استخوان بندی، پیشگیری تز سرطان معده، تقویت سیستم ایمنی بدن از هزاران خواص خوب نخودفرنگی می باشد شما می توانید نخود فرنگی را به صورت خام فریزر کنید ولی با تهیه کنسرو نیازی به نگهداری در یخچال نیست و در کابینت هم می توانید نگهداری کنید. امروز در پارسی دی روش تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی شیشه ای با سرکه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو نخود فرنگی

  • نخود فرنگی ۱ کیلوگرم
  • سرکه ۳ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی شیشه ای با سرکه

مرحله اول: آماده سازی نخود فرنگی

ابتدا نخود فرنگی ها را از غلاف خارج کنید و داخل لگن آب بریزید و بگذارید بماند این کار چند بار تکرار کنید تا خوب تمیز شود سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: جوشاندن نخود فرنگی

داخل یک قابلمه آب بریزید و بگذارید روی حرارت تا به جوش بیاد سپس نخود فرنگی ها را داخل آب ریخته و بگذارید برای ۴۵ دقیقه پخته شود نیازی نیست له شود در حدی که نرم شود کافی می باشد در طول پخت کف روی نخود فرنگی را مدام بگیرید اگر عجله دارید می توانید از زودپز استفاده کنید.

مرحله سوم: افزودن نمک و سرکه

وقتی نخود نرم شد از روی حرارت بردارید و نمک و سرکه را اضافه کنید میزان نمک گفته شده باید در حد معمولی باشد نباید خیلی شور شود نخود فرنگی را هم بزنید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: کنسرو کردن نخود فرنگی

وقتی از داغی افتاد داخل شیشه های تمیز بریزید و درب آن را خوب محکم کنید سپس شیشه ها را برعکس کنید و تست کنید آب از شیشه خارج نشود سپس شیشه ها رو سرو ته داخل قابلمه چیده و تا اندازه ای که نصف شیشه ها یا یکم بیشتر رو آب بگیره داخلش را آب بریزید قابلمه را روی حرارت بگذارید و از زمانی که شروع به جوشیدن کرد حدود بیست دقیقه زمان بگیرید تا شیشه ها کامل وکیوم شوند سپس همان طور وارونه روی یک پارچه قرار دهید تا خنک و عمل هواگیری انجام شود بعد از خنک شدن کنسرو نخود فرنگی آماده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی 

  1. حتما شیشه ها باید تمیز و خشک و عاری از هرگونه چربی باشند.
  2. اگر در مرحله آخر بعد از خنک شدن مشاهده کردید آب از در شیشه چکه می کند کنسرو هواگیری نشده و باید آن را مصرف کنید.
  3. سرکه به هواگیری کمک می کند.
  4. با این روش حدود ۶ ماه ماندگاری دارد.
  5. بهتر است از نمک دریا استفاده کنید.
  6. نمک باعث می شود نخود فرنگی تازه بماند و چروکیده نشود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی شیشه ای ساده با سرکه
4.2 (83.64%) 11 votes