طرز تهیه پکوره سیب زمینی ساده و خوشمزه بدون آرد نخود در خانه

طرز تهیه پکوره سیب زمینی

 

پکوره یا پاکوره از اسم های این غذا هستند که شما می توانید برای یک عصرانه یا پیش غذای خوشمزه به همراه سس انبه یا سس کچاب تند آن را میل کنید. این غذا همان طور که مشخص است از سیب زمینی آبپز شده استفاده می شود و طعم بی نظیری دارد و بیشتر در شهر های جنوبی کشور تهیه می شود. در بعضی از رسپی ها داخل پاکوره یا پکوره از خمیرمایه استفاده می شود که باعث می شود بافت نرم و تردی داشته باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پکوره سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آردبه مقدار لازم
آب۲ لیوان
خمیرمایه۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق غذا خوری
گشنیز خرد شده۲ ق غذا خوری
سیب زمینی۲ عدد
زردچوبه، فلفل قرمز و سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پکوره سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و تمیز کنید و به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه قرار دهید و زمان دهید تا آبپز شود، دقت کنید فقط در حد پخت باشد که کمی نرم شود و نباید خیلی نرم و له شود پس حتما با چنگال یا چاقو تست کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید داخل یک ظرف دیگر ۱ لیوان آرد را به همراه نمک و ادویه ها و گشنیز خرد شده و خمیرمایه مخلوط کنید و آب کم کم اضافه کنید تا گلوله های آرد باز شود و تا جای آب اضافه کنید که غلظت مواد شبیه به ماست سفت شود و نباید خیلی شل باشد و بعد روی کاسه یک درب قرار دهید و برای ۱ ساعت در جای گرم زمان دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: سرخ کردن پکوره سیب زمینی

در ادامه باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و به مواد اضافه کنیدو به دلخواه می توانید سوسیس نیز حلقه ای خرد کنید و به مواد اضافه کنید. داخل یک شیرجوش باید روغن ریخته و زمانی که داغ شد از مواد با کمک قاشق برداشته و داخل روغن داغ بریزید تا سرخ و طلایی شود و در انتها می توانید به همراه پودر انبه و سس کچاب و کمی سرکه را مخلوط کنید روی هم بزنید در کنار این پکوره سیب زمینی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پکوره سیب زمینی

  1. می توانید بجای آرد سفید معمولی از آرد نخود خام استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید یک پیاز رنده شده را نیز به همراه سیب زمینی به مواد پکوره اضافه کنید.
  3. اگر مواد خیلی سفت شد می توانید مجدد آرد اضافه کنید.
  4. میزان آرد تقریبی است زیرا آب خور آرد ها باهم متفاوت است و ممکن است کمتر یا بیشتر مصرف شود و شما باید به تناوب بریزید.
  5. دقت کنید روغن باید داغ باشد و اگرنه پکوره خوب در نمیاد به محض ریختن مواد با قاشق حرارت رو کم کنید تا مغز پخت شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پکوره سیب زمینی ساده و خوشمزه بدون آرد نخود در خانه
3 (60%) 4 votes