طرز تهیه خوراک تره فرنگی خوشمزه با گوشت و هویج و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک تره فرنگی

 

یکی از خوراک های سالم و بسیار خوشمزه است که می توانید با تره فرنگی تهیه کنید. تره فرنگی یکی از سبزیجات بسیار خوشمزه است که شما می توانید با آن انواع سوپ و خوراک ها را تهیه کنید. در گذشته مصری ها و یونانی ها و رومی ها از این سبزیجات برای خواص دارویی استفاده می کردند زیرا دارای ویتامین ها بسیاری است. شما می توانید این خوراک خوشمزه را با گوشت و یا بدون گوشت و یا حتی با مرغ تهیه کنید و برای یک شام سبک تدارک ببینید اما مهترین خواص تره فرنگی عبارت است کاهش وزن زیرا کالری کمی دارد اما حاوی مقدار زیادی فیبر است و باعث می شود شما احساس سیری بیشتری داشته باشید، هضم و گوارش غذا را آسان می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. امروز در پارسی دی خوراک تره فرنگی خوشمزه با گوشت و هویج و سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
تره فرنگی۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
هویج۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
استاک مرغ یا گوشت۱ عدد
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک تره فرنگی با گوشت و هویج و سیب زمینی

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا تره فرنگی ها را پاک کنید و خرد کنید شما می توانید به اندازه دلخواه آن ها را خرد کرده و چندین بار بشورید. داخل یک قابلمه روغن زیتون ریخته و پیاز را بشورید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه تفت دهید تا سبک شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه کمی زردچوبه به پیازها بزنید تا خوش رنگ شود، سیرها را پوست بگیرید و پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و بعد گوشت را اضافه کنید و به همراه آن تمام ادویه ها و کمی نمک را اضافه و خوب با پیاز و سیر سرخ کنید.

مرحله سوم: افزودن تره فرنگی

در ادامه تره فرنگی خرد شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید و بعد هویج ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و به مواد اضافه کنید و استاک مرغ یا گوشت را با آب ولرم مخلوط کنید و روی خوراک بریزید.

مرحله چهارم: پخت خوراک تره فرنگی

و بعد ۴ ق غذا خوری روغن زیتون روی خوراک ریخته و درب قابلمه را بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه تا خوراک پخته و کم کم غلیظ شود و بعد سیب زمینی را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید و به خوراک اضافه کرده و مجدد ۳۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا خوراک جا افتاده و غلیظ شود و در انتها نمک و فلفل خوراک را اندازه کنید و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک تره فرنگی

  1. بهتر است این غذا را با روغن زیتون تهیه کنید زیرا طعم آن بسیار خوشمزه تر می شود.
  2. می توانید گوشت را حذف کنید و با سبزیجات دیگر نظیر قارچ و فلفل دلمه این خوراک را به صورت گیاهی تهیه کنید.
  3. می توانید برای چاشنی از کمی آب لیموترش استفاده کنید.
  4. نمک را در انتها اضافه کنید زیرا استاک ها حاوی نمک و ادویه هستند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خوراک تره فرنگی خوشمزه با گوشت و هویج و سیب زمینی
4.3 (86.67%) 3 votes