طرز تهیه خوراک نخود با مرغ ریش ریش لذیذ و خوش طعم به روش هندی

دستور پخت خوراک نخود با مرغ

طرز تهیه خوراک نخود با مرغ

خوراک نخود با مرغ یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با مرغ ریش ریش شده و نخود تهیه می شود و شما می توانید یک خوراک خوشمزه و جدید تهیه کنید. خوراک نخود با مرغ را می توانید از باقی مانده مرغ دیشب تهیه کنید و یا کمی مرغ بپزید و با نخود پخته این خوراک را تهیه کنید. بهتر است سعی کنید همیشه نخود یا لوبیا را بپزید و پس از سرد شدن بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید تا وقتی بخواهید یک خوراک سریع یا آش تهیه کنید زمان زیادی برای پخت صرف نکنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک نخود با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک نخود با مرغ

  • مرغ پخته شده ریش شده ۱ پیمانه
  • نخود ۱ پیمانه
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • زردچوبه ۱ ق مربا خوری
  • فلفل قرمز ۱/۲ ق مربا خوری
  • فلفل شیرین و کنجد برای تزیین
  • نمک، روغن، آب به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک نخود با مرغ ریش ریش شده و راحت با طعم بی نظیر

مرحله اول: پخت مرغ

اگر مرغ از شب قبل یا غذای قبلی مانده ریش کنید و یا می توانید یک سینه یا پهلو را به همراه یک پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از آب مرغ خارج کنید و ریش ریش کنید.

مرحله دوم: پخت نخود

نخود را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب نخود را تعویض کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ آن بهتر نیز پخته شود و بعد نخود را به همراه آب بگذارید تا کاملا پخته و نرم شود و یا می توانید از زودپز استفاده کنید و بعد آبکش کنید و بگذارید تا آب نخود خارج شود.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید پیاز دستور را نگینی یا خلالی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شود و بعد سیب زمینی را نگینی ریز خرد کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا سرخ و پخته شود سپس ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک نخود با مرغ ریش ریش شده

سپس رب اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد مواد را هم بزنید تا ترکیب شود. مرغ پخته و نخود را اضافه کنید و هم بزنید و کمی نمک اضافه کنید. ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید بگذارید تا مواد یکدست و آب اضافه کشیده شود و بعد به همراه پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک نخود با مرغ خوشمزه و راحت

  1. در انتها روی خوراک کمی کنجد و فلفل شیرین اسلایس شده بریزید.
  2. می توانید مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و بجای آبپز کردن به همراه پیاز تفت دهید و بعد سیب زمینی را اضافه کنید.
  3. بعد از افزودن سیب زمینی نیم ساعت زمان دهید تا سیب زمینی و پیاز باهم خوب ترکیب شوند.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه