طرز تهیه خوراک کدو سبز با قارچ و سیب زمینی بدون گوشت رژیمی و سالم

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ

 

یکی از خوراک های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید برای انواع وعده ها آن را آماده کنید. این خوراک خوشمزه برای شام یا نهار بسیار مناسب و سبک می باشد و همچنین به خاطر داشتن کدو سبز کالری بسیار کمی دارد شما می توانید این خوراک خوشمزه را به همراه نان تازه سرو کنید. اما کدو سبز برای بهبود سلامت قلب و کاهش وزن بسیبار مناسب است و به کنترل دیابت و پایین آوردن چربی کمک می کند و رژیمی می باشد و برای کسانی که تحت رژیم لاغری هستند نیز گزینه خوبی می باشد. این خوراک خوشمزه برای افرادی که گیاه خوار هستند بسیار مناسب است زیرا فاقد گوشت می باشد و با سیب زمینی و قارچ تهیه شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک کدو سبز و قارچ و سیب زمینی بدون گوشت [گیاهی] و رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کدو سبز۴ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
قارچ۱۰ عدد
سیب زمینی۲ عدد
سیر۲ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک کدو رژیمی با قارچ و سیب زمینی 

مرحله اول: سرخ کردن کدو سبز

ابتدا کدو سبزها را شسته و به دلخواه می توانید با پوست و یا بدون پوست آن را خرد کنید. می توانید به صورت ورقه ای یا نگینی آن را خرد کنید، سپس داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و کدو سبز ها را داخل روغن سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سرخ و سبک شود سپس به آن کمی زردچوبه اضافه کنید و در ادامه سیر را پوره کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: تفت دادن گوجه فرنگی

قارچ ها را خوب شسته و اسلایس کنید سپس با حرارت بالا با پیاز و سیر تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس گوجه فرنگی را پوره کنید و یا به صورت مکعبی ریز خرد کنید و به همراه قارچ تفت دهید تا آب گوجه کشیده و غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه خواک کدو و قارچ

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل یک تابه دیگر به همراه نمک سرخ کنید و کنار بگذارید حالا کدو ها سرخ شده را به مخلوط تابه گوجه فرنگی اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و در تابه را برای ۵ دقیقه قرار دهید تا مواد با هم یکدست شوند سپس از روی حرارت بردارید و به همراه سیب زمینی سرخ شده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک کدو با قارچ و گوجه

  1. به دلخواه می توانید به این خوراک فلفل دلمه ای رنگی اضافه کنید.
  2. افزودن سیر دلخواه و قابل تغییر است و می توانید به جای آن از پودر سیر استفاده کنید.
  3. این خوراک خوشمزه را می توانید هم با نان و هم برنج سرو کنید.
  4. می توانید هویح خرد شده نیز اضافه کنید ولی در آن صورت در انتها نصف استکان آب ریخته تا مواد خوب پخته شوند.
  5. می توانید کدو ها را بجای سرخ کردن داخل فر قرار دهید و یا بخارپز کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه

  • بهراد ۱۱ ماه پیش

    سلام خیلی خوب بود اما یه مسئلهمنو نگرون کرد اونهم غرور و کلاس گداشتن شما بود ما در ایران زندگی میکنیم و اکثرا هم فارسی بلدیم نه زبانهای خاجی این کلمه اسلایس نوشتن چه معنی میدهد . یهکمی باد غرورتون رو بیارید پایینتر .التماس درک و تفکر . فارسی را پاس بداریم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱۱ ماه پیش

      ممنون از شما

      پاسخ