طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان

 

یکی از انواع خوراک ها می باشد که گوشت و بادمجان را باید جداگانه تهیه کنید و با یک سس خوشمزه مزه دار و در فر قرار دهید و به همراه پلو میل کنید. این خوراک را می توانید برای نهار یا شام استفاده کنید و اگر طعم و مزه بادمجان را دوست دارید این خوراک را نیز دوست خواهید داشت. خوراک همیشه یکی از غذاهای پر طرفدار ما ایرانی ها هستند و تنوع زیادی دارند و شما با انواع صیفی جات و گوشت و مرغ می توانید آنها را تهیه کنید. امروز در پارسی دی خوراک گوشت و بادمجان با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

بادمجان۳ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
سس گلوریا تند۱/۲ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، دارچین، زیره، زردچوبه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل لگن آب و نمک قرار دهید تا تلخی آنها از بین برود در ضمن این کار باعث می شود روغن کمتری مصرف شود بعد از ۳۰ دقیقه آنها را باید آبکش کنید و بگذارید تا خشک شود.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت

پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آبش را حسابی بگیرید سپس داخل کاسه ریخته و گوشت و به همراه نمک و فلفل سیاه دارچین و زیره به آن اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا منسجم شود.

مرحله سوم: سرخ کردن گوشت

در ادامه از مواد گوشتی برداشته و در دست مانند کتلت به آن شکل دهید و داخل روغن داغ هر دو طرف آن را خوب سرخ کنید سپس از تابه خارج کنید و بعد در ادامه بادمجان ها را نیز داخل همان روغن سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس

گوجه فرنگی ها را بشورید و یا با پوست و یا بدون پوست رنده یا پوره کنید سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و به همراه سس گلوریا و کمی زردچوبه و نمک و فلفل قرمز سس را تفت دهید تا آب گوجه کمی کشیده و سس غلیظ شود.

مرحله پنجم: پخت خوراک گوشت و بادمجان

حالا یک ظرف پیرکس را انتخاب کنید و ۳ ق غذا خوری از سس را کف ظرف ریخته بعد گوشت سرخ شده را روی سس قرار دهید و بادمجان ها را روی گوشت ها حالا باقی مانده سس را روی مواد ریخته و روی ظرف را با فویل پیچانده و در فر با دمای ۲۰۰ درجه برای ۲۰ دقیقه قرار دهید تا خوراک آب بیندازد در انتها فویل را بردارید و گریل را روشن کنید سپس به همراه پلو نوش جان کنید.

فوت و فن دستور پخت خوراک گوشت و بادمجان

  1. اگر فر ندارید می توانید داخل تابه دو طرف این کار را انجام دهید.
  2. می توانید به بادمجان ها کمی ماست بزنید که روغن کمتری به خود جذب کند.
  3. افزودن سس گلوریا دلخواه و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه