طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ و هویج خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

دستور پخت خوراک لوبیا سبز با مرغ

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ

 

خوراک لوبیا سبز با مرغ یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و ساده است که با چند قلم مواد تهیه می شود. شما می توانید این خوراک خوشمزه را به همراه نان تازه سرو کنید و یا با برنج زعفرانی میل کنید. خوراک لوبیا سبز با مرغ بیشتر با هویج و قارچ و سیب زمینی سرخ کرده تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه برای چاشنی این خوراک از گرد لیمو یا آبلیموترش تازه استفاده کنید. تهیه خوراک ها کار بسیار ساده و راحتی است و شما می توانید آن ها را برای شام یا نهار به راحتی در خانه تهیه کنید. به دلیل اینکه در این خوراک از مرغ استفاده می شود زمان پخت سریعتری خواهید داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ و هویج و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ و سیب زمینی

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • لوبیا سبز خرد شده ۲ پیمانه
  • هویج ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • زعفران به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، گردلیمو، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ و هویج و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا سر و ته لوبیا سبز را بزنید و بعد به صورت درشت خرد کنید، البته میزان و اندازه خرد کردن به سلیقه شما بستگی دارد ولی اصولا برای تهیه خوراک ها کمی درشت تر لوبیا را برش می زنند. لوبیا سبز را بشورید و داخل یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک و از خامی خارج شود.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادمه سینه مرغ را بشورید و بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و در ادامه مرغ را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و در ادامه ادویه ها را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن قارچ و هویج

هویج را پوست بگیرید و به صورت مکعبی یا حلقه ای خرد کنید و به مرغ اضافه کنید و تفت دهید و در ادامه قارچ های اسلایس شده را اضافه کنید و بعد از اینکه آب قارچ ها کشیده شد باید رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم: پخت خوراک لوبیا سبز با مرغ

۲ لیوان آبجوش روی مواد بریزید و حرارت را بالا ببرید تا بجوشد و بعد شعله را کم کنید و بگذارید تا مرغ و سبزیجات پخته شوند. در ادامه سیب زمینی را اسلایس کنید و داخل تابه سرخ کنید و زمانی که خوراک لوبیا سبز با مرغ پخته شد به دلخواه می توانید نمک و میزان ترشی و کمی زعفران آن را اندازه کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ

  1. خوراک لوبیا سبز با مرغ باید غلیظ و کم آب باشد.
  2. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  3. می توانید از سبزیجات دیگر برای تهیه این خوراک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با مرغ و هویج خوشمزه و ساده مرحله به مرحله
2.8 (55%) 4 votes