طرز تهیه خوراک مکزیکی تند و خوشمزه با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک مکزیکی

 

یکی از خوراک های بی نظیر است که حتما شما را یاد طعم و مزه تند می اندازد. خوراک ها یکی از وعده غذاهایی هستند که می توانند هم نهار و هم شام باشند و یا یک غذای جذاب در کنار دیگر غذاها در مهمانی باشند. اما خوراک مکزیکی که با گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای تهیه می شود در دنیا بسیار پر طرفدار است و مانند دیگر غذاهای مکزیکی پر ادویه و تند و تیز است و می توانید با انواع نان ها و یا ترتیلا سرخ شده یا یوفکا سرخ شده سرو کنید و یا حتی می توانید به روش ایرانی در کنار برنج تهیه کنید. این خوراک یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین خوراک ها در مکزیک و کوبا و برزیل نیز می باشد که به دلیل در دسترس نبودن بعضی از سبزیجات و ادویه ها با جایگزین ها تهیه شده است. اگر طرفدار یک خوراک فوق العاده هستید این رسپی را دنبال کنید. امروز در پارسی دی خوراک مکزیکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوجه۳ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
فلفل چیلی۳ عدد
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
هویج۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مکزیکی با گوشت و سیب زمینی

مرحله اول: تهیه سس مخصوص

ابتدا باید یک سس مخصوص را تهیه کنیم تا بتوانیم خوراک را داخل سس بپزیم برای این کار گوجه ها را شسته و از وسط خرد کنید سپس داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و به آن ۱ عدد پیاز پوست کنده و سیر پوست کنده و فلفل چیلی اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا مواد پوره شوند اگر دستگاه هرز چرخید کمی آب اضافه کنید تا راحتر مواد پوره شوند این سس را کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

در ادامه پیاز باقی مانده را پوست بگیرید به شکل نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و بعد گوشت را بریزید و با پیاز خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: افزودن سس و سبزیجات

در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و به شکل مکعبی خرد کنید و بعد هویچ را نیز پوست گرفته و خرد کنید و به گوشت اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید و در ادامه رب را بریزید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک مکزیکی

حالا سس تهیه شده را به همراه ادویه ها و کمی نمک و آب به مواد اضافه کنید و هم بزنید درب قابلمه یا تابه را بگذارید و اجازه دهید تا مواد پخته و سبزیجات نرم شوند تا در انتها یک خوراک غلیظ باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک مکزیکی

  1. اگر ادویه اورگانو در دسترس داشتید حتما استفاده کنید.
  2. میزان فلفل چیلی را بسته به ذائقه خود کم و زیاد کنید.
  3. ادویه این خوراک غالب و طعم و مزه بسیار خوبی دارد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خوراک مکزیکی تند و خوشمزه با گوشت و سیب زمینی
5 (100%) 1 votes