طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت ساده و آسان با سیب زمینی و قارچ

دستور پخت خوراک لوبیا سبز بدون گوشت

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت

 

خوراک لوبیا سبز بدون گوشت یکی از خوراک های گیاهی می باشد که فاقد گوشت است و برای کسانی که طعم و مزه گوشت را دوست ندارید و یا به گوشت دسترسی ندارد گزینه بسیار خوبی می باشد. این گیاه به دلیل استفاده از سبزیجات بسیار رژیمی و خوش طعم است و برای کسانی که در رژیم لاغری هستند نیز مناسب است. شما می توانید خوراک لوبیا سبز بدون گوشت را با نان تازه یا پلو سرو کنید و از انواع سبزیجات دلخواه خود استفاده کنید. لوبیا سبز یکی از سبزیجات بسیار مقوی و پر خاصیت است که برای هضم غذا و گوارش گزینه خوبی می باشد و کالری کمی دارد و می توانید با خیال راحت این خوراک لوبیا سبز بدون گوشت را میل کنید و از خواص خوب سبزیجات در آن بهرمند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت رژیمی و گیاهی با قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت با قارچ

  • لوبیا سبز ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • قارچ ۵ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • غوره یا آبلیمو ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت گیاهی و رژیمی

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا باید لوبیا سبز را پاک کنید و سر و ته لوبیا را بزنید و خرد کنید و بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. شما می توانید برش های لوبیا سبز را بسته به سلیقه خود در ابعاد متفاوت ببرید. لوبیا را می توانید نیم پز کنید و بعد در خوراک استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و به همراه هویج پوست گرفته و معکبی شده با پیاز تفت دهید تا سبک شوند.

مرحله سوم: افزودن لوبیا

در ادامه باید قارچ اسلایس شده و شسته شده را به همراه لوبیا سبز اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده و بعد رب را با ادویه ها اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و خوش رنگ شود و در ادامه ۲ پیمانه آبجوش بریزید و حرارت را بالا ببرید تا بجوش بیاید و بعد بگذارید با حرارت کم پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت

در ادامه وقتی همه سبزیجات پخته شدند باید کمی زعفران به همراه آبغوره یا آبلیموترش تازه اضافه کنید و نمک خوراک را اندازه کنید و اجازه دهید تا خوراک کاملا غلیظ و جا افتاده شود. سپس داخل کاسه کشیده و به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت گیاهی

  1. شما می توانید از چوب دارچین استفاده کنید و بعد از پخت از خوراک خارج کنید.
  2. می توانید از سبزیجات دلخواه برای پخت خوارک استفاده کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید ۲ حبه سیر اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز بدون گوشت ساده و آسان با سیب زمینی و قارچ
3.6 (72%) 5 votes

  • Chocolate ۱ سال پیش

    باشه ولی لوبیاسبزا رو ننوشتید کی اضافه کنیم!!😐

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      در مرحله سوم همراه با قارچ

      پاسخ