خواص روغن زیتون

خاصیت های روغن زیتون برای پوست و مو

خواص روغن زیتون

روغن زیتون چه خواصی دارد؟

مرطوب کننده طبیعی پوست

ویتامین ای و آنتی اکسیدان به وفور در روغن زیتون یافت می شود و همین امر باعث می شود تا آب رسانی به پوست انجام شود. روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست می باشد.

آکنه و جوش صورت

ویتامین و مواد مغذی که در روغن زیتون وجود دارد برای جلوگیری از آکنه و جوش صورت بسیار کاربردی است.

جوان سازی پوست صورت

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون باعث کاهش رادیکال های آزاد پوست می شود و برای رفع چین و چروک پوست موثر است.

همچنین بخوانید: خواص زیتون

درمان آفتاب سوختگی

روغن زیتون دارای ویتامین ای و آنتی اکسیدان های فراوان می باشد. این امر باعث می شود تا روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کنندگی طبیعی شناخته شود و برای آفتاب سوختگی مفید است.

سیاهی دور چشم

روغن زیتون برای جلوگیری از سیاهی دور چشم موثر است چرا که باعث آب رسانی زیاد به پوست می شود و از سیاهی دور چشم جلوگیری می کند. برای این کار شب هنگام روغن زیتون را به دور چشم خود بمالید.

درمان شوره سر

رطوبت بالا در روغن زیتون باعث می شود تا این روغن خواص ضدمیکروبی داشته باشد و به درمان شوره سر کمک کند.

همچنین بخوانید: طرز تهیه زیتون پرورده

مو های خشک و شکننده

روغن زیتون باعث می شود تا حفظ رطوبت موها حفظ شود. کسانی که از موهای خشک و شکننده رنج می برند بهتر است از روغن زیتون استفاده کنند.

نرم کننده طبیعی مو

روغن زیتون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های طبیعی و همچنین ویتامین آ به عنوان یک محصول گیاهی نرم کننده طبیعی مو می باشد.

تقویت و رشد سریع ناخن ها

اگر می خواهید رشد ناخن های شما به شکل درستی انجام شود بهتر است از روغن زیتون برای این امر استفاده کنید. برای اینکار روغن زیتون را روی ناخن خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه آب کشی کنید.

سلامت قلب

روغن زیتون به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد باعث می شود تا از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

سکته مغزی

شما اگر روغن زیتون را به صورت مرتب و روزانه در پخت و پزهای خود استفاده کنید کمتر از سایر افراد به سکته مغزی دچار خواهید شد.

درمان افسردگی

روغن زیتون باعث افزایش سطح سروتونین خون در بدن می شود و از افسردگی پیشگیری می کند. روغن زیتون به دلیل داشتن چربی های غیراشباع باعث می شود تا افسردگی را در افراد کاهش دهد.

لاغری و کاهش وزن

در روغن زیتون اولئیک اسید وجود دارد که باعث کاهش اشتها در افراد و جلوگیری از پرخوری در آنها می شود و به کاهش وزن کمک می کند.

سرطان

روغن زیتون را برای پخت و پز استفاده کنید چرا که باعث کاهش سرطان به ویژه سرطان پستان می شود. تحقیقات نشان می دهد کسانی که در رژیم غذایی خود از روغن زیتون استفاده کرده اند کمتر از سایر افراد به سرطان سینه دچار شده اند.

آلزایمر

روغن زیتون با توجه به خواص خود می تواند در کاهش بیماری آلزایمر موثر باشد. مطالعاتی که بر روی موش آزمایشگاهی انجام شده است نشان می دهد که روغن زیتون می تواند از زوال عقل جلوگیری کند. پس برای جلوگیری از بیماری فراموشی روغن زیتون استفاده کنید.

قند خون و دیابت

روغن زیتون برای جلوگیری از قند خون و بیماری دیابت موثر است. حساسیت به انسولین توسط روغن زیتون کاهش پیدا می کند و برای زنان بسیار موثر است. روغن زیتون دارای چربی های سالم برای بدن می باشد.

کبد

روغن زیتون به خاطر خواصی که دارد می تواند با استرس اکسیداتیو مبارزه کرده و باعث از بین بردن استرس اکسیداتیو کبد شود.

درمان سنگ کلیه

روغن زیتون برای درمان سنگ کلیه مفید است، شما می توانید برای درمان سنگ کلیه روغن زیتون را با آب لیمو ترش ترکیب کرده و میل کنید.

معده و دستگاه گوارش

روغن زیتون به دلیل داشتن ویتامین ای، اسیدهای چرب امگا سه و آنتی اکسیدان برای معده و دستگاه گوارش مفید می باشد. اگر می خواهید از بیماری های دستگاه گوارش مانند کولیت اولسراتیو یا التهاب روده بزرگ در امان باشید بهتر است از روغن زیتون به صورت روزمره استفاده کنید.

یبوست

یکی از روش های خانگی که برای درمان بیماری یبوست که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است استفاده از روغن زیتون می باشد. چرا که باعث می شود حرکات روده روان تر شده و یبوست درمان شود.

خستگی مزمن

روغن زیتون به دلیل انرژی که در خود دارد باعث می شود تا خستگی مزمن رفع شود. روغن زیتون را می توان برای درمان خستگی استفاده کرد.

دوران بارداری

روغن زیتون برای دوران بارداری بسیار مفید می باشد چرا که باعث می شود رشد نوزادان به درستی انجام شود.

دوران شیردهی

ویتامین های موجود در روغن زیتون باعث می شود تا رشد نوزاد به شکل ویژه و درستی انجام شود. روغن زیتون دارای مواد مفید می باشد و همچنین اسیدهای چرب ضروری برای رشد کودک را در خود دارد. مادران باردار در دوران شیردهی می توانند از روغن زیتون استفاده کنند.

پوکی استخوان

کسانی که به دنبال رژیم مدیترانه ای هستند قطعا می دانند که این رژیم باعث تقویت استخوان ها شده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. روغن زیتون در این رژیم نقش مهمی دارد.

درمان خشکی پوست

اگر می خواهید پوست خشک خود را رفع کنید بهتر است از روغن زیتون کمک بگیرید. می توانید روغن زیتون را بر روی پوست خود ماساژ دهید. این کار برای درمان خشکی پوست موثر است.

مسکن طبیعی

شما می توانید روغن زیتون را بر روی قسمت های مختلف بدن خود ماساژ دهید. این کار باعث می شود تا درد تسکین پیدا کند چرا که روغن زیتون دارای خواص ضدالتهابی برای بدن می باشد. روغن زیتون یکی از روش های قدیمی برای کاهش دردهای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید می باشد.

عوارض و مضرات روغن زیتون

روغن زیتون در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت می شود. کسانی که به روغن زیتون حساسیت دارند بهتر است از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنند چرا که باعث ایجاد علائمی مانند اگزما، خارش های پوستی و… می شود. اگر به روغن زیتون آلرژی دارید از مصرف کردن این روغن بپرهیزید.