طرز تهیه خوراک لوبیا سفید خوشمزه با سیب زمینی و بدون گوشت و گیاهی

دستور تهیه خوراک لوبیا سفید

طرز تهیه خوراک لوبیا سفید

خوراک لوبیا سفید یکی از انواع خوراک ها می باشد که که با لوبیا سفید تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و می تواند رقیب خوبی برای خوراک لوبیا چیتی باشد این خوراک گیاهی بوده و برای کسانی که گیاه خوار هستند بسیار مناسب زیرا فاقد گوشت است و با سیب زمینی می باشد و طعم و مزه بسیار خوبی دارد شما می توانید این خوراک را برای شام یا نهار تهیه کنید و به همراه نان تازه سرو کنید. برای درست کردن این خوراک دقت کنید به ازای هر نفر یک لیوان لوبیا سفید باید خیس کنید. اما لوبیا سفید یکی از حبوبات محبوب ترین در سراسر دنیا می باشد و برای تقویت حافظه، سلامت قلب، پیش گیری از دیابت بسیار مفید است می توانید این خوراک خوشمزه را در روز های سرد زمستانی و سرد تهیه کنید و از خواص خوب آن نیز بهرمند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک لوبیا سفید خوشمزه با سیب زمینی و بدون گوشت و گیاهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سفید با سیب زمینی

  • لوبیا سفید ۲ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، گلپر، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا سفید بدون گوشت

آماده سازی لوبیا سفید

لوبیا سفید را از شب قبل حتما خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود و هم راحت تر پخته شود یا می توانید ۱ عدد خیار را با پوست از وسط به دو نیم کنید و روی لوبیا ها قرار دهید تا نفخ آن گرفته شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی نمک و زردچوبه تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود سپس در ادامه سیر را پوره کنید و به همراه پیازها تفت دهید تا عطر سیر نیز بلند شود.

مرحله سوم: افزون رب و پخت لوبیا

رب را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز و تفت دهید تا بوی خامی رب را از بین برود سپس و رب خوش رنگ شود سپس لوبیا سفید را اضافه کنید و چند لیوان آب اضافه کنید و ابتدا اجازه دهید تا به جوش بیاد سپس بگذارید تا لوبیا ها پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک لوبیا سفید

در ادامه سیب زمینی را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید سپس به خوراک اضافه کنید و اجازه دهید تا خوراک غلیظ شود سپس در انتها نمک خوراک و اضافه کنید و داخل کاسه ریخته و گلپر و کمی روغن زیتون و آبلیمو ریخته سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا سفید

  1. می توانید سیب زمینی را نصفه کنید و بعد از پخت با گوشتکوب له کنید تا باعث لعاب بیشتری شود.
  2. می توانید از گوجه خرد شده نیز استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید میزان تندی و تیزی این خوراک را خودتان تنظیم کنید.

همچنین ببینید

 

از
9
دیدگاه