طرز تهیه رول سیب زمینی پخته بدون گوشت با دستور آسان و نان لواش

طرز تهیه رول سیب زمینی

 

رول ها جزء دسته غذا های بسیار ساده هستند که شما می توانید خیلی راحت آن ها را با موادغذایی مختلف تهیه کنید. رول سیب زمینی پخته از سری غذا های بسیار آسان است که شما می توانید خیلی راحت با اقلامی که در خانه دارید این رول را تهیه کنید. شما می توانید رول سیب زمینی را در خانه بدون فر یا با فر تهیه کنید که در این پست هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد. امروز در پارسی دی طرز تهیه رول سیب زمینی پخته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه رول سیب زمینی پخته

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سیب زمینی ها را خوب بشورید و با کمی آب و نمک داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود و بعد از پختن از آب خارج کنید و آب سرد گرفته و پوست سیب زمینی را جدا کنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه سیب زمینی را با ادویه ها بکوبید تا نرم و یکدست شود و یا می توانید از پوره کن استفاده کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز حرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد سیب زمینی را اضافه کنید و هم بزنید و بعد فلفل دلمه را اضافه کنید و به دلخواه در آخر پنیر پیتزا را نیز افزوده و هم بزنید و زمانی که پنیر کمی ذوب شد از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: پخت رول سیب زمینی پخته

حالا باید نان لواش نرم را به صورت مستطیل افقی برش بزنید و از مواد خنک شده فوق روی نان قرار دهید و رول کنید و داخل ظرف پیرکس چرب شده قرار دهید و روی نان ها را با مخلوط شیر و روغن مخلوط شده رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان ها برشته و پنیر کمی ذوب شود و اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید باید رول ها را داخل تابه سرخ کنید و یا می توانید از سرخکن و توستر نیز برای پخت و برشته شدن رول ها استفاده کنید و در انتها روی رول ها کمی آویشن بپاشید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رول سیب زمینی پخته

  1. به دلخواه می توانید کمی سبزی معطر در انتها به مواد میانی اضافه کنید.
  2. بهتر از نان لواش تازه استفاده کنید تا نرم باشد و اگر نرم نبود می توانید از قبل کمی آب بپاشید تا نرم شوند.
  3. می توانید از مواد میانی مختلفی برای تهیه این رول استفاده کنید.
  4. اگر در فر این رول را تهیه می کنید می توانید به دلخواه کمی پنیر روی رول ها بریزید.
  5. بیش از اندازه داخل فر نگه ندارید زیرا باعث خشک شدن نان می شود.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه