طرز تهیه سمبوسه بندری تند و خوشمزه با سیب زمینی و نون لواش

دستور پخت سمبوسه بندری

طرز تهیه سمبوسه بندری

 

سمبوسه بندری یکی از انواع سمبوسه ها می باشد که بسیار خوشمزه و تند و تیز است و شما می توانید به راحتی در خانه با نون لواش تهیه کنید. سمبوسه بندری را می توانید بدون گوشت چرخ کرده تهیه کنید که بسیار با صرفه می باشد و طعم و مزه خوبی دارد و برای مهمانی و مجالس گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید آن را با سس دلخواه یا سس فلفلی تند سرو کنید. سمبوسه بندری را می توان یکی از غذا های سالم ایرانی دانست و  شما می توانید با فر و بدون فر در روغن سرخ کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سمبوسه بندری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه بندری

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • پیازچه ۱ دسته
  • جعفری ۱ دسته
  • فلفل قرمز ۱ ق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱/۲ ق چای خوری
  • زردچوبه ۱ ق چای خوری
  • نان لواش ۱ بسته
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه بندری خوشمزه و تند بدون گوشت

مرحله اول: پخت سیب زمینی

برای تهیه سمبوسه باید سیب زمینی را بشورید و به همراه ۱ ق چای خوری نمک و ۲ لیوان آب را داخل قابلمه بریزید مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بگذارید تا سیب زمینی ها کامل پخته شو و بعد سیب زمینی را پوست بگیرید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

سیب زمینی را بعد از خنک شدن باید بکوبید که می توانید به دلخواه از پوره کن دستی یا برقی و یا گوشتکوب استفاده کنید. پیازچه و جعفری را بشورید و خشک کنید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و در ادامه تمام ادویه ها را به همراه نمک اضافه کنید و خوب میکس کنید.

مرحله سوم: پیچیدن سمبوسه

در ادامه نان لواش تازه و نرم را به صورت نواری برش بزنید. ابتدا ار برش کمی از مواد سمبوسه بندری قرار دهید و بعد به صورت مثلثی تا کنید و یا می توانید نان را مثل پاکت کنید و مقداری از مواد سمبوسه قرار دهید و خوب فیکس کنید تا در هنگام سرخ شده از نان خارج شود نشود.

مرحله چهارم: سرخ کردن سمبوسه

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سمبوسه ها را دانه دانه داخل تابه قرار دهید و خوب سرخ کنید تا طلایی شود و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بعد با سس دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سمبوسه بندری خوشمزه در خانه

  1. می توانید به دلخواه سمبوسه بندری را داخل فر از قبل گرم شده تهیه کنید تا روغن کمتری جذب کند.
  2. می توانید به دلخواه کمی پنیر روی آن بریزید.
  3. مقدار فلفل سمبوسه بندری را می توانید مطابق سلیقه خود کم و زیاد کنید.
  4. برای سرخ کردن حتما از روغن سرخ کردنی استفاده کنید و مقدار کمی داخل تابه بریزید تا سمبوسه چربی نداشته باشید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سمبوسه بندری تند و خوشمزه با سیب زمینی و نون لواش
5 (100%) 1 votes