طرز تهیه رول تن ماهی ساده، فوری و بسیار خوشمزه با پنیر و نان پیتا

طرز تهیه رولت تن ماهی

 

یکی از غذاهای بسیار جذاب و خوشمزه می باشد که در مهمانی های خود به عنوان فینگر فود و کنار غذاهای دیگر می توانید سرو کنید و علاوه بر طعم فوق العاده دارای ظاهر بسیار جذابی است و خیلی راحت و آسان تهیه می شود. یکی از پیشنهاد های ویژه برای درست کردن یک فینگر فود برای مهمانی ها می باشد زیرا رول تن ماهی را می توانید از شب قبل تهیه کنید و داخل یخچال نگهداری کنید و فقط موقع میز چیدن آن را روی میز پذیرایی خود سرو کنید. اگر قصد دارید راحت ترین و ساده ترین فینگر فود را در مدت زمان کوتاه درست کنید پیشنهاد ما به شما رول تن ماهی است که با کمترین مواد اولیه می توانید تهیه کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه رول تن ماهی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

پنیر لبنه۳ ق غذا خوری
اورگانو۱ ق چای خوری
تن ماهی۱ عدد
ذرت۱/۲ پیمانه
کاهو۴ برگ
نان پیتا۱ عدد

طرز تهیه رول تن ماهی

مرحله اول: آماده سازی مواد

تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه داخل قابلمه آب روی حرارت بجوشانید و بعد این زمان تن ماهی را کنار بگذارید و اجازه دهید تا سرد شود. سپس درب آن را با دقت باز کنید و مواد داخل تن را داخل صافی بریزید تا روغن ماهی خارج شود. چند عدد برگ کاهو که بهتر است سبز کمرنگ باشد را بشورید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. ذرت ها را داخل قابلمه ای به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا پخته شود. سپس آب اضافی آن را خالی کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد داخل رول

داخل کاسه ای پنیر لبنه را بریزید و ادویه اورگانو را داخل پنیر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا پنیر با اورگانه حسابی مخلوط شوند. نان پیتا را روی سطح کار قرار دهید و با قاشق از پنیر و اورگانو آماده شده روی نان بریزید و با قاشق به طور یکدست مواد را پخش کنید و با پشت قاشق سطح کار را صاف کنید تا همه قسمت نان آغشته به مواد شود.

مرحله سوم: اضافه کردن ذرت و کاهو به همراه تن ماهی

بعد از این که پنیر را به صورت یکدست پخش کردید ذرت ها و تن ماهی کنار گذاشته را به صورت یک ردیف داخل نان و روی پنیر بریزید و سپس ۱ عدد عدد برگ کاهو کوچک را کنار ردیف تن ماهی و ذرت قرار دهید و نان را به صورت نان باگت بپیچید تا شبیه فرم لقمه شود. در پیچیدن نان دقت کنید که مواد به خوبی داخل نان قرار بگیرد و ریخته نشود.

مرحله چهارم سرو رول تن ماهی

با کمک یک چاقوی تمیز و تیز به فاصله ۵ سانت لقمه را برش دهید و دقت کنید مواد ریخته نشود. رول های آماده شده را به صورت ردیفی داخل ظرف سرو قرار دهید و برای تزئین می توانید در کاسه ای سس خردل یا سس سالاد بریزید و روی سس چند برش جعفری قرار دهید. رول تن ماهی شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه تهیه رول تن ماهی

  1. داخل رول می توانید از سبزیجات تازه استفاده کنید.
  2. نان پیتا را می توانید به صوررت آماده از فروشگاه تهیه کنید.
  3. بهتر است تن ماهی حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد.
  4. می توانید برای راحت تر بودن آماده سازی از ذرت های آماده و پخته شده استفاده کنید.
  5. اگر طعم ماهی را دوست ندارید می توانید از سینه مرغ پخته شده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه