طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ شیک و مجلسی با سبزیجات

دستور پخت سالاد سیب زمینی و تخم مرغ

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ

 

سالاد سیب زمینی و تخم مرغ یکی از انواع سالاد ها می باشد که فوق العاده خوشمزه و جذاب است و می تواند یک شام بسیار خوشمزه و یا یک نهار سبک باشد. شما می توانید با چند قلم مواد به راحتی این سالاد را در منزل تهیه کنید. سالاد یک کلمه فرانسوی می باشد که در بیشتر وعده ها می توانید آن را سرو کنید. سالاد ها را می توانید با گوشت یا مرغ و یا یه صورت گیاهی با سبزیجات مختلف آن را تهیه کنید و در انتها با سس دلخواه سرو کنید. سالاد ها بر اساس موادی که در آن استفاده می شود به صورت گرم و سرد سرو می شود. سالاد منبع غنی از انواع ویتامین ها می باشد زیرا از سبزیجات تازه در تهیه آن استفاده می شود. سالاد سیب زمینی و تخم مرغ با عطر و طعم شوید تازه فوق العاده می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • خیار شور ۱۰ عدد
  • شوید تازه ساطوری شده ۱/۴ پیمانه
  • پیاز یا پیازچه به مقدار لازم
  • ماست خامه ای ۱/۲ پیمانه
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، نعناع خشک، آویشن، پودر سیر، سبزیجات معطر خشک به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشورید و بعد با مقداری آب بگذارید تا آبپز شود و بعد از گذشت ۳۵ دقیقه که سیب زمینی ها نرم شدند آن را زیر آب سرد گرفته و پوست آن را جدا کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. تخم مرغ ها را نیز به همراه آب بگذارید تا آبپز شوند و بعد زیر آب سرد بگیرید و به راحتی پوست آن را جدا کنید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

در ادامه سیب زمینی را روی تخته برش قرار دهید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. تخم مرغ را نیز به صورت چند قاچ خرد کنید. خیار شور ها را شسته و به اندازه دلخواه خرد کنید. شوید را پاک کنید و بشورید به صورت ساطوری ریز خرد کنید. پیاز قرمز یا پیازچه را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا نگینی ریز خرد کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه ای که می خواهید سالاد را سرو کنید همه مواد را بریزید ولی چند تیکه تخم مرغ را برای تزیین روی سالاد نگه دارید. مواد را خوب باهم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ

برای تهیه سس باید ماست خامه ای را با ادویه های گفته شده و روغن زیتون داخل کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس روی سالاد ریخته و هم بزنید و سالاد را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود. در انتها با تخم مرغ باقی مانده سالاد را تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد سیب زمینی و تخم مرغ

  1. تخم مرغ را فقط به مدت ۱۲ دقیقه آبپز کنید وگرنه زرده آن تیره می شود.
  2. می توانید تخم مرغ را در انتها و موقع سرو روی سالاد بگذارید.
  3. می توانید از کمی سس نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه