طرز تهیه سمبوسه مرغ و قارچ خوشمزه و مجلسی با نان لواش

طرز تهیه سمبوسه مرغ

 

سمبوسه از محبوب ترین غذاهای آسیایی است که دارای تنوع بالایی است و با مواد مختلف تهیه می شود. محبوبیت این غذا به قدری بالاست که به شهرت جهانی رسیده و در بیشتر کشورهای دنیا نیز از سمبوسه استفاده می شود. معمولا سمبوسه را در ایران یک غذای جنوبی می دانند و در جنوب ایران سمبوسه بسیار تند سرو می شود. سمبوسه معمولا با نان لواش تهیه می شود و نوع پیچیدن سمبوسه است که بسیار این خوردنی دلمزه را جذاب کرده است. سمبوسه را می توان از هر موادی که در دسترس است تهیه کرد. پارسی دی طرز تهیه سمبوسه مرغ و قارچ را در نظر گرفته است. برای تهیه سمبوسه با مرغ  می توانید از مرغی که از ناهار و یا شام باقی مانده است را برای تهیه سمبوسه در نظر بگیرید. این روزها در بسیاری از مناطق دیده شده است که سمبوسه را با خمیر یوفکا تهیه می کنند اما پیشنهاد پارسی دی به شما این است که سمبوسه را به همان روش سنتی که با نان لواش تهیه می کردنند شما هم نیز با همان نان سمبوسه مرغ و قارچ خود را تهیه کنید و در کنار خانواده نوش جان فرمائید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
آویشن۱ قاشق چای خوری
زیره سبز۱ قاشق چای خوری
نمک، فلفل و زرد چوبهبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
نان لواش برای سرخ کردن۱۲ تکه
آب۳ لیوان

مراحل طرز تهیه سمبوسه مرغ و قارچ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا در یک قابلمه پیاز را خرد کرده و با کمی روغن، پیاز را بر روی حرارت متوسط تفت دهید. سپس مرغ را به داخل قابلمه بیاندازید و با پیاز تفت دهید. سپس فلفل دلمه ای را به همراه ادویه ها و رب گوجه به مرغ اضافه کنید و به میزان ۳ لیوان آب داخل قابلمه اضافه کنید و زمان دهید تا مرغ پخته شود و سپس مرغ را ریش ریش کنید و آب مرغ را نگه داری کنید. از آب مرغ می توانید در تهیه سوپ و آش و همینطور بسیاری از سس ها که دستورش در پارسی دی آورده شده است، مطالعه فرمائید.

مرحله دوم: قارج

قارچ ها را خرد کرده و در ماهی تابه با کمی روغن با حرارت بالا تفت داده و کنار بگذارید.

مرحله سوم:پیچیدن سمبوسه

در این مرحله که مواد داخل سمبوسه آماده شد. نان لواش را برداشته و از عرض به ارتفاع ۱۰ سانتی متر برش دهید و مرغ و قارچ را به میزان لازم گوشه ی نان گذاشته و از یک سمت نان را به داخل بیاورید تا یک مثلث ایجاد شود و سپس همینطور ادامه دهید و گوشه به گوشه جلو بروید تا نان سمبوسه ی شما به شکل مثلث در بیاید.

مرحله چهارم : سرخ کردن سمبوسه مرغ

تمامی سمبوسه های مرغ و قارچ را که به همین ترتیب آماده کنید. سپس در یک تابه به میزان ۲ لیوان روغن بریزید و زمان دهید تا گرم شود. سپس سمبوسه های مرغ و قارچ را در تابه سرخ کنید و بعد از طلائی شدن هر دو طرف نان سمبوسه، آنها را از تابه برداشته و روی توری بگذارید تا روغن اضافیش گرفته شود. سمبوسه های قارچ و مرغ آماده شده را می توانید به همراه سس تند و یا ترشی تند و یا هر نوع چاشنی که در نظر دارید نوش جان فرمائید.

نکات کلیدی تهیه سمبوسه مرغ

  1. می توانید در سمبوسه قارچ و مرغ از پنیر ورقه ای نیز استفاده کنید.
  2. میتوانید برای اینکه سمبوسه داخلش مواد بیشتری داشته باشد از سیب زمینی پخته نیز استفاده کنید.
  3. می توانید بعد از آماده سازی مرغ، وقتی داخل نان می گذارید از فلفل قرمز بر روی مرغ بپاشید.
  4. می توانیدبرای اینکه سمبوسه رژیمی داشته باشید آن را در فر تهیه بفرمائید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سمبوسه مرغ و قارچ خوشمزه و مجلسی با نان لواش
4.6 (91.11%) 9 votes