طرز تهیه سیب زمینی شکم پر پنیری لذیذ و مجلسی در فر با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

 

یکی از غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه است که امروز با آموزش تصویری آن را به شما یاد خواهیم داد. می توانید سیب زمینی شکم پر پنیری را برای شام یا نهار تهیه کنید و یا می توانید در مهمانی و مراسمات خود تهیه کنید. شما می توانید به راحتی این سیب زمینی شکم پر را در فر و یا توستر تهیه کنید. برای این غذا باید سیب زمینی ها را پخته و با مواد گوشتی پر کنید. البته به دلخواه می توانید از گوشت چرخ کرده مرغ نیز استفاده کنید. سیب زمینی شکم پر یک ایده ناب است که می توانید بسیار هیجان انگیز و اشتها آور باشد. شما به دلخواه می توانید از پنیر رنده شده یا پنیر ورقه ای برای تهیه این غذا استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی شکم پر پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۴ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
جعفری خرد شده۲ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
تخم مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، ریحان خشک، آویشن، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و داخل قابلمه با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. سپس آب سرد بگیرید و پوست سیب زمینی را جدا کنید. اجازه دهید تا سیب زمینی خنک شود. سیب زمینی ها را رنده کنید و داخل کاسه ریخته و با تخم مرغ و جعفری خرد شده و ادویه های گفته شده خوب مخلوط کنید ورز دهید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه مقداری روغن ریخته و پیاز را به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهید. در ادامه فلفل دلمه خرد شده و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و هم مواد را باهم تفت دهید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه سیب زمینی شکم پر

کف ظرف مورد نظر خود را کمی چرب کنید. از مایه ی سیب زمینی به اندازه نارنگی بردارید. بصورت کوفته به آن شکل دهید. حالا با ته یک استکان داخل کوفته سیب زمینی را کمی حفره ایجاد کنید تا بتوانید مایه گوشتی تهیه شده را در بین حرفه قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه سیب زمینی شکم پر پنیری در فر

حالا داخل حفره های سیب زمینی را با مایه گوشتی پر کنید و روی هر حفره کمی پنیر رنده شده بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پنیر ذوب شود. می توانید داخل تابه نیز قرار دهید و در تابه را بسته تا پنیر ذوب شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سیب زمینی شکم پر

  1. مواد میانی سیب زمینی شکم پر کاملا سلیقه ای و قابل تغییر است.
  2. سیب زمینی باید کاملا خنک شده باشد و بعد رنده کنید تا حالت خمیری نداشته باشد.
  3. می توانید پنیر ورقه ای روی مواد قرار دهید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر پنیری لذیذ و مجلسی در فر با گوشت چرخ کرده
5 (100%) 1 votes