طرز تهیه لازانیا با نان لواش ساده و خوشمزه و ارزان با فر و بدون فر

دستور پخت لازانیا با نان لواش

طرز تهیه لازانیا با نان لواش

 

لازانیا با نان لواش یکی از روش های بسیار ساده و ارزان قیمت لازانیا می باشد که چیزی از ورژن اصلی آن کم ندارد. شما می توانید لازانیا با نان لواش را با مرغ یا گوشت چرخ کرده در فر و یا بدون فر در تابه تهیه کنید. اما برای نان شما می توانید از نان لواش معمولی یا یا نان ترتیلا یا پیتا به دلخواه استفاده کنید و اصلا نیاز نیست خیلی آشپزی را سخت بگیرید با کمی خلاقیت می توانید در خانه غذای فوق العاده تهیه کنید. شما می توانید مانند دیگر لازانیا از سس سفید یا بشامل استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لازانیا با نان لواش با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا با نان لواش

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • نان لواش به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا با نان لواش

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه داخل تابه تفت دهید تا کمی سبک شود. در ادامه سیر ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه ها و کمی نمک اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سرخ طلایی شود و در ادامه فلفل دلمه خرد شده و قارچ اسلایس شده را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه مواد را خوب تفت دهید تا سبزیجات نرم و آب اضافه قارچ کشیده شود. در انتها باید رب را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی نیز در این مرحله استفاده کنید. مواد میانی لازانیا آماده شده است آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت لازانیا با نان لواش

ظرف مورد نظر یا تابه گرد را خوب چرا کنید و نان لواش را مطابق با اندازه آن ها قیچی کنید. یک لایه نان قرار دهید و مقداری از مواد میانی و پنیر پیتزا و به همین ترتیب ادامه دهید تا گوشت و نان تمام و ظرف پر شود و در انتها روی لازانیا را با پنیر کاور کنید. برای پخت در فر باید ظرف را برای ۱۵ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه قرار دهید و برای پخت بدون فر درب تابه را قرار دهید تا پنیر ذوب شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لازانیا با نان لواش

  1. می توانید به دلخواه سس بشامل یا سفید تهیه کنید و روی نان ها بریزید.
  2. می توانید از پنیر رنده شده یا ورقه ای به دلخواه استفاده کنید.
  3. وقتی لازانیا پخت صبر کنید تا کمی از داغی بیفتد و بعد برش بزنید و سرو کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه