طرز تهیه تاکو مرغ سریع و ساده و خوش طعم با نان لواش و قارچ

طرز تهیه تاکو مرغ

 

یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و سنتی مکزیکی و تند می باشد. تاکو با دست خورده می شود و در زمان ها قدیم اهالی و مردم های مکزیک تاکو را در کنار دریاچه با ماهی های ریز دریاچه تهیه می کردند و می خوردند. داخل تاکو را می توانید از انواع گوشت قرمز و سفید تهیه کنید. تاکو مرغ همان طور که از اسم آن پیداست مواد اولیه آن از مرغ تهیه می شود و یک پیشنهاد ویزه برای کسانی می باشد که علاقه زیادی به طعم و مزه مرغ دارند. تاکو مرغ را می توانید برای مهمانی ها و دورهمی های خود تهیه کنید و آن ها را به عنوان فینگر فود در کنار غذاهای دیگر استفاده کنید و لذت ببرید. تاگو مرغ را می توانید با مواد اولیه متفاوت و انواع سبزیجات خوش آب و رنگ پخت کنید و ترکیب این مواد باهم بسیار جذاب و شیک می شود. تاکو مرغ تشکیل شده از مرغ های نگینی تفت داده به همراه سبزیجات متنوع که در بین نان قرار دارد. امروز قصد داریم طرز تهیه تاکو مرغ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲ عدد
فلفل دلمه قرمز۱/۲عدد
فلفل دلمه زرد۱/۲عدد
قارچ۵ عدد
پیاز بنفش۱ عدد
سیر۲ حبه
خامه۱۰۰ میلی لیتر
فلفل کاپی قرمز۱ عدد
نان لواش۵ عدد
پنیر چدار۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاریبه میزان لازم

طرز تهیه تاکو مرغ با نان لواش و قارچ و سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سینه مرغ را بشورید و آن ها را روی تخته برش نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. فلفل دلمه ها را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. سیر ها را بشورید و آن ها را پوره کنید. پیاز را بشورید و آن را هم روی تخته برش نگینی خرد کنید. فلفل کاپی قرمز را بشورید و کنار بگذارید. قارچ ها را بشورید و پوست روی آن را بگیرید و نگینی خرد کنید. سپس داخل قابلمه ای با مقدار خیلی کم آب بپزید. در هنگام پخت می توانید ۱ قاشق چای خوری آبلیمو اضافه کنید تا قارچ ها سیاه نشوند.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس مرغ های نگینی خرد شده را داخل تابه تفت دهید تا رنگ آن ها عوض شود. بعد از این که همه طرف مرغ ها طلایی شد پیاز نگینی خرد شده را به همراه سیر پوره شده به مواد اضافه کنید تا سبک و طلایی شود. در این زمان ادویه ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هست را اضافه کنید و هم بزنید و سپس مقداری ادویه کاری اضافه کنید. در این مرحله نوبت اضافه کردن فلفل دلمه های رنگی و خرد شده می باشد. آن ها را اضافه کنید و ۲ دقیقه تفت دهید تا نرم شود. خامه را به همراه قارچ به مواد اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه هم بزنید و شعله را خاموش کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی تاکو در فر

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. نان های لواش را روی سطح کار قرار دهید و داخل آن ها از مواد مرغ بریزید و آن ها را کنار هم داخل سینی فر بچینید و روی آن ها پنیر چدار بریزید و به مدت چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیر ها ذوب شوند و روی آن ها طلایی شود. سپس سینی را خارج کنید و آن ها را داخل ظرف مناسب سرو کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی تاکو بدن فر

برای تهیه تاکو در تابه، کاغذ روغنی را کف تابه قرار دهید و روی آن تاکو ها را بچینید روی کاغذ روغنی و درب قابلمه را بگذارید تا پنیر ها ذوب شوند. بعد از این که پنیر ها ذوب شدند آن ها را از تابه بیرون آورید و داخل ظرف مناسب بچینید. تاکو مرغ شما آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت تاکو مکزیکی با مرغ

  1. می توانید روی تاکو از مقداری گوجه و جعفری خرد شده استفاده کنید.
  2. می توانید از ذرت داخل مواد استفاده کنید.
  3. نان لواش کوچک را می توانید از سوپر مارکت ها تهیه کنید.
  4. می توانید از سس تاتار در کنار تاکو مرغ سرو کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه