طرز تهیه سیب زمینی خامه ای مخصوص و رستورانی با طعم فوق العاده

دستور پخت سیب زمینی خامه ای

طرز تهیه سیب زمینی خامه ای

 

سیب زمینی خامه ای یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه سیب زمینی تنوری به همراه یک سس خامه ای می باشد که طعم فوق العاده ی دارد و شما می توانید به منو رستوران و کافه های خود این سیب زمینی جذاب را تهیه کنید. برای تهیه این سیب زمینی خامه ای باید از سیب زمینی های استانبولی استفاده کنید یکی از خوشمزه ترین سیب زمینی ها می باشد که برای تهیه دورچین غذا و یا برای سرو در کنار انواع سس ها گزینه بسیار خوبی می باشد. در دنیا شاید کمتر کسی پیدا شود که علاقه به سیب زمینی نداشته باشد و این فست فود خوشمزه امروزه در دنیا یکی از محبوب ترین خوراک ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی خامه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی خامه ای

  • کره ۵۰ گرم
  • سیب زمینی ۱ کیلوگرم
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • آب مرغ ۲ پیمانه
  • خامه ۱/۲ پیمانه
  • جعفری تازه ۱ ق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی خامه ای خوشمزه به روش تنوری

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را با پوست خوب بشورید تا تمیز شوند. شما می توانید به دلخواه سیب زمینی را با پوست تنوری کنید و یا بدون پوست، سپس سیب زمینی را به صورت حلقه ای با ضخامت ۱ سانت یا بیشتر برش بزنید و داخل آب سرد بریزید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

مرحله دوم: پخت سیب زمینی تنوری در فر

در ادامه کف سینی فر یا ظرف مورد نظر خود فویل قرار دهید و کمی روغن زیتون بریزید و با برس خوب پخش کنید. سپس سیب زمینی ها را داخل سینی ریخته و روی آن نمک و فلفل سیاه و کمی روغن زیتون بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه بگذارید تا سیب زمینی ها پخته شود و در حین پخت حتما مواد را زیر و رو کنید تا یکدست برشته شود.

مرحله سوم: تهیه سس مخصوص خامه ای

در ادامه سیر ها را پوست بگیرید و به همراه کره داخل یک تابه گود بریزید و کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و در ادامه آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود. حالا نوبت اضافه کردن آب مرغ می باشد آب مرغ را افزوده و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. وقتی سس غلیظ شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سیب زمینی خامه ی

بعد از افزودن خامه مواد را خوب هم بزنید تا سس یکدست شود. حالا سیب زمینی را از فر خارج کنید و داخل ظرف ریخته و سس خامه ای را به همراه جعفری روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیب زمینی خامه ای خوشمزه و تنوری

  1. بهتر صبر کنید کمی سس خنک شود و بعد به سیب زمینی اضافه کنید.
  2. می توانید روی سیب زمینی ها کمی پنبر پارمزان بریزید.
  3. می توانید سیب زمینی ها را داخل تابه روی سنگ تنوری کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سیب زمینی خامه ای مخصوص و رستورانی با طعم فوق العاده
5 (100%) 1 votes