طرز تهیه سیب زمینی عسلی کنجدی میان وعده خوشمزه و دلچسب با دستور ویژه

دستور پخت سیب زمینی عسلی کنجدی

 

طرز تهیه سیب زمینی عسلی کنجدی

 

سیب زمینی عسلی کنجدی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه سیب زمینی می باشد که با عسل و کنجد و سس های مختلف تهیه می شود و طعم و مزه بی نظیری دارد. شما می توانید سیب زمینی عسلی را به همراه دیگر غذا ها سرو کنید و یا می توانید به صورت خلالی درشت یا ریز آن را طبخ کنید و یا حتی می توانید از سیب زمینی های خیلی ریز کوچک استفاده کنید. سیب زمینی عسلی کنجدی یک میان وعده فوق العاده است که طعمی بی نظیری دارد. طعم فلفل در این سیب زمینی بسیار عالی می باشد. تاریخچه این غذا هندی چینی می باشد و در هند به عنوان یک پیش غذا محبوب سرو می شود. سیب زمینی عسلی کنجدی زمان زیادی از شما نمی گیرد و خیلی راحت در ۲۰ دقیقه می توانید آن را آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی عسلی کنجدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی عسلی کنجدی

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • فلفل دلمه ۱/۲ عدد
  • آرد ذرت ۲ ق غذا خوری
  • دانه کنجد ۲ ق چای خوری
  • پودر فلفل قرمز ۱ ق چای خوری
  • عسل ۲ ق چای خوری
  • سیر ۴ حبه
  • سس گوجه فرنگی ۱/۲  چای خوری
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی عسلی کنجدی هندی چینی خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت هلالی درشت خرد کنید، خیلی نازک برش بزنید و بعد از برش زدن برای این که تغییر رنگ ندهد باید داخل آب سرد قرار دهید و بگذارید تا بماند و کمی نشاسته آن خارج شود و بعد آبکش کنید و روی یک دستمال نخی خشک کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن سیب زمینی

در ادامه باید داخل یک کاسه آرد ذرت و پودر فلفل قرمز و کمی نمک را اضافه کنید و هم بزنید و بعد سیب زمینی ها خشک شده را داخل این پودر بزنید و بعد داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سیب زمینی ها را سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله سوم: تفت دادن سیر و فلفل دلمه

در ادامه باید سیر را پوره کنید و داخل یک تابه سرخ کنید تا عطر سیر بلند شود و بعد فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه سیبر تفت دهید تا کمی فلفل دلمه نرم شود و بعد سس سویا و کمی پودر فلفل و سس گوجه فرنگی را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه سیب زمینی عسلی کنجدی

در ادامه باید عسل را اضافه کنید و هم بزنید و سیب زمینی های سره شده را به همراه کنجد اضافه کنید و هم بزنید و داخل بشقاب بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سیب زمینی عسلی کنجدی

  1. بعد از افزودن سیب زمینی باید برای ۱ دقیقه روی شعله متوسط قرار دهید تا سیب زمینی ها زیاد نرم نشوند.
  2. می توانید برای تزیین از کنجد و پیازچه استفاده کنید.
  3. بجای سس کچاب از رب نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه