طرز تهیه رول مرغ تابه ای با گوشت چرخ کرده و فیله مرغ خیلی ساده و مجلسی

طرز تهیه رول مرغ تابه ای

 

رول ها یکی از راحت ترین و خوشمزه ترین غذا های مجلسی هستند که شما می توانید به سادگی برای مهمانی و مجالس مختلف تهیه کنید. رول مرغ تابه با گوشت چرخ کرده و فیله مرغ تهیه می شود که طرز تهیه بسیار ساده ی دارد و شما می توانید بدون نیاز به فر در خانه این رول ها را تهیه کنید. این غذای خوشمزه در تابه تهیه می شود و شما می توانید به همراه یک پلو خوشمزه یا سس گردو که در انتهای پست به شما آموزش داده شده است تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رول مرغ تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه ی مرغ کامل۱ عدد
گوشت چرخکرده۲۰۰ گرم
پیاز کوچک۲ عدد
زعفران غلیظ دمکردهبه میزان لازم
هویج۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
کره ذوب شدهه ۱۰ گرم که با یک قاشق زعفران دمکرده ترکیب کرده‌ایم برای روی رول ها
آب لیموترش تازهبه مقدار لازم
نمک،فلفل و تخم گشنیز ساییدهبه میزان لازم

طرز تهیه رول مرغ تابه ای

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

سینه ی مرغ را بی استخوان کرده و به درازا نواری برش زده و برای هر نفر حداقل ۳ تا ۴ رول نیاز دارید، سپس باید رول ها را مزه دار کنید برای این کار، رولها را با کمی نمک و فلفل و زعفران و آب لیموترش یا نارنج تازه مخلوط کنید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ

اضافه های مرغ که تکه های کوچک هستند را با یک پیاز چرخ کنید و کمی نمک و فلفل و زعفران و تخم گشنیز ساییده زده و هم بزنید و دست های خود را مرطوب کرده و از مواد به اندازه ی گردو برداشته و در دست گرد کرده و یک خلال مرغ دور مواد مرغی بچینید و در صورت تمایل با خلال چوبی ثابت کرده و داخل تابه که با کمی روغن چرب کردید سرخ کنید.

مرحله سوم: تهیه گوشت چرخ کرده

پیاز دوم را رنده کرده و کمی آب پیاز را دور میریزیم و خود پیازهای رنده شده را با گوشت چرخکرده و کمی نمک و فلفل و تخم گشنیز ساییده ورز دهید و گلوله های کوچکی از مواد به اندازه ی گردو در دست درست کنید و یک رول مرغ مطابق تصویر دور گوشت میپیچیم و در صورت تمایل با خلال چوبی ثابت کنید و داخل ماهیتابه که خیلی کم با روغن چرب کردید کنار هم قرار دهید.

رول مرغ تابه ای

مرحله چهارم: سرخ کردن

ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار داده و درب تابه را قرار دهید تا رول ها به آرامی پخته و یک طرف ان سرخ شود و برگردانید تا طرف دیگرشان هم پخته و‌ سرخ شود و در حین پخت با قلمو از ترکیب کره و زعفران روی رولها بکشید. نوش جان

فوت و فن های تهیه رول مرغ تابه ای

  1. در کنار این رولهای خوشمزه از هویج چیپسی سرخ شده و‌سیب زمینی و یا فلفل دلمه ای های رنگی تفت داده شده یا زرشک و خلال پسته و یا خلال نارنج و گوجه گیلاسی به دلخواه برای تزیین استفاده کنید.
  2. برای تهیه سس گردو در کنار رول مرغ باید یک عدد پیاز کوچک را رنده کرده و در کمی روغن تفت دهید و ۳ قاشق گردوی آسیاب شده اضافه کنید و تفت دهید و کمی نمک و زعفران بزنید و دو لیوان آب بریزید و با حرارت کم به مدت ۴۰ دقیفه پخت و در نهایت ۱ قاشق رب انار زدم و یک قاشق چایخوری آب نارنج اضافه کنید.
  3. اگر رول ها را در روغن فراوان سرخ کنید،رنگ آن تیره و زیبایی خود را از دست می دهند (تکه ای که رنگش در تصویر متفاوت است).

همچنین ببینید 

طرز تهیه رول مرغ تابه ای با گوشت چرخ کرده و فیله مرغ خیلی ساده و مجلسی
4.5 (90%) 2 votes