طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ بسیار ساده و فوری با نان لواش

دستور تهیه سمبوسه گوشت و قارچ

طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ

 

سمبوسه گوشت و قارچ یکی از انواع سمبوسه ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید با نان لواش به راحتی این سمبوسه را تهیه کنید. برای تهیه سمبوسه ها می توانید به چند روش عمل کنید، می توانید سمبوسه را بعد از پیچیدن داخل فر قرار دهید و یا داخل روغن سرخ کنید و یا می توانید در اسنک ساز قرار دهید که هر سه روش به شما سمبوسه گوشت ترد و خوشمزه می دهد. شما می توانید برای مهمانی و مراسمات مختلف سمبوسه گوشت و قارچ را با نان لواش تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ با نان لواش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه گوشت و قارچ با نان لواش

  • پیاز ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • قارچ ۱۰ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • سیر ۲ حبه
  • جعفری در صورت تمایل ۱ ق غذا خوری
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • نان لواش به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ خوشمزه و ترد به ۲ روش

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس  سیر پوره شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید  و بعد گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا سبک و تغییر رنگ دهد. سپس همه ادویه ها را به همراه کمی نمک به گوشت اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن قارچ و فلفل دلمه

در ادامه قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید، بهتر است برای اینکه قارچ ها سیاه نشوند کمی آبلیموترش روی آن ها بزنید و به همراه فلفل دلمه نگینی شده به مواد گوشتی اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده و فلفل دلمه نرم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه رب را به همراه کمی پنیر رنده شده و جعقری به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و پنیر کمی ذوب شود. شما می توانید پنیر را موقع پیچیدن سمبوسه بریزید و یا به مواد میانی اضافه کنید. نان لواش تازه و نرم را به صورت طولی برش بزنید.

مرحله چهارم: پخت سمبوسه گوشت و قارچ به دو روش

حالا مقداری از مواد گوشتی را روی نان قرار دهید و به صورت مثلثی پیچده و داخل یک تابه با کمی روغن خوب هر دو طرف سمبوسه را سرخ کنید و یا می توانید کف سینی فر را چرب کنید و سمبوسه را داخل آن قرار دهید و بری ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ در حدی که روی سمبوسه طلایی شود بگذارید بماند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سمبوسه گوشت و قارچ با نان لواش در فر و تابه

  1. می توانید به دلخواه کمی فلفل قرمز به مواد اضافه کنید.
  2. می توانید این سمبوسه ر با سس انیه سرو کنید.
  3. می توانید سمبوسه گوشت و قارچ را در ساندویچ ساز نیز قرار دهید تا با روغن کمتری سرخ شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ بسیار ساده و فوری با نان لواش
3 (60%) 2 votes