طرز تهیه سالاد سیب زمینی رولی شیک و خوشمزه + مراحل تصویری

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رولی

 

یک ایده بسیار ناب و ابتکاری می باشد که می توانید به راحتی برای شام یا نهار و یا برای تهیه یک سالاد جذاب برای مهمانی خود استفاده کنید. شما می توانید این سالاد خوشمزه را در کنار دیگر غذاهای خود در مجالس تهیه کنید. این سالاد دارای مواد میانی به همراه یک سس خوشمزه می باشد که می توانید به دلخواه مواد میانی را تغییر دهید و از سبزیجات دلخواه خود استفاده کنید. اما برای تهیه این سالاد حتما از سیب زمینی ها تازه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد سیب زمینی رولی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۵ عدد
هویج۳ عدد
خیارشور۶ عدد
ذرت پخته۱ پیمانه
ماست یونانی۱ پیمانه
سس مایونز۳ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری
جعفری ساطوری شده۱ پیمانه
سیر۲ حبه
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رولی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و پوست بگیرید و داخل یک قابلمه با مقداری آب و نمک بریزید و اجازه دهید تاکاملا پخته و نرم شود. هویج ها را نیز پوست بگیرید و آبپز کنید و رنده ریز بزنید و یا به دلخواه نگینی ریز خرد کنید. وقتی سیب زمینی ها پختند آن ها را داخل یک کاسه ریخته و پوره کنید. جعفری را بشورید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد سالاد

در ادامه به پوره سیب زمینی کره اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یک خمیر بدست بیاد. سیب زمینی پوره شده را روی یک نایلون قرار دهید و با کمک وردنه آن را به شکل مستطیل پهن کنید. داخل یک کاسه دیگر ماست و سس و پوره سیر و نمک را مخلوط کنید و روی سیب زمینی پهن شده با کمک قاشق بریزید و بعد خیارشور خرد شده و هویج و ذرت را روی سس بریزید.

مرحله سوم: رول کردن سیب زمینی

حالا با کمک پلاستیکی زیر سیب زمینی را رول کنید. حالا رول روی یک سینی قرار دهید و روی آن سلفون بکشید و برای ۴ الی ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ها و مزه ها به خورد هم برود. بعد از این ساعت برش سیب زمینی را با چاقو تیز برش بزنید و روی هر اسلایس جعفری ساطوری شده بریزید.

مرحله چهارم: سرو سالاد سیب زمینی رولی

در ادامه برای تزئین می توانید با کمک پنیر خامه ای زده شده و ماسور روی هر رول سیب زمینی را ماسوره بزنید و این سالاد خوشمزه را در کنار دیگر غذاها و یا به تنهای سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سالاد سیب زمینی رولی

  1. به دلخواه می توانید از تخم مرغ آبپز یا مرغ ریش ریش نیز در تهیه این رول استفاده کنید.
  2. می توانید سس را با ادویه های دلخواه طعم دار کنید.
  3. سیب زمینی باید خنک باشد وگرنه چسبندگی خواهد داشت.
  4. این سالاد هر چقدر بیشتر در یخچال بماند طعم و مزه بهتری خواهد داشت.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه