طرز تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان خوشمزه به روش رستورانی

مرغ با پنیر پارمزان

 

ارمیگیانای مرغ یک غذای خوشمزه آمریکایی و ایتالیایی می باشد که ابتدا در سال ۱۹۵۰ توسط مهاجران ایتالیایی کشف شد که این غذا تشکیل شده از یک لایه سینه مرغ که با سس گوجه فرنگی و پنیر پارمزان پوشانده شده است. این غذا در آمریکا بسیار مشهور بوده و در کشور استرالیا نیز طرفدار خودش را دارد که در آنجا به مرغ پارمزان، پارما می گویند در استرالیا این غذا جزء وعده های اصلی حساب می شود و همراه با چیپس و سالاد سرو می شود محبوببت این غذا در این کشور انقدر زیاد است که یک رستوران تخصصی در ملبورن با این نام افتتاح شده است. مرغ با پنیر پارمزان گزینه خوبی برای ساندویچ ها می باشد. در کانادا نیز مرغ با پنیر پارمزان به عنوان وعده اصلی و همراه با پاستا سرو می شود. امروز در پارسی دی مرغ با پنیر پارمزان را به شما آموزش خواهیم داد می توانید همراه با نان تست این غذای خوشمزه را میل کنید. همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۲ عدد
پنیر پارمزان۱/۲ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
آرد۲ پیمانه
آرد سوخاری۲ پیمانه
سیر۲ حبه
سویا سس۱ ق غذا خوری
سس خردل۱ ق غذا خوری
سس گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
پنیر موزارلا۱/۴ پیمانه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
جعفری و ریحونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه،پودر سیر، پودر پاپریکا، ادویه مرغبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ با پنیر پارمزان

مرحله اول : مرینت کردن سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را اگر استخوان دارد جدا می کنیم سپس روی میز کار گذاشته و رویش را نایلون می گذاریم و با بیفتک خوب می کوبیم تا نازک شود سپس با سس سویا و نمک و فلفل سیاه و پودر سیر خوب ماساژ می دهیم و مرغ را برای نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم تا مزه دار شود.

مرحله دوم : سوخاری کردن مرغ

آرد را داخل یک کاسه ریخته و آرد سوخاری نیز داخل یک کاسه دیگر بریزید سپس تخم مرغ را شکسته و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود. حالا سینه مرغ مزه دار شده را ابتدا در آرد سپس در تخم مرغ و در انتها در آرد سوخاری می غلطانیم.

مرحله سوم : سرخ کردن مرغ پنیر با پارمزان

داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس سینه مرغ سوخاری شده را داخل روغن خوب سرخ می کنیم سپس روی دستمال روغن گیر می گذاریم تا روغن اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم : تهیه سس

داخل تابه کوچک روغن زیتون را ریخته سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کرده کمی که عطر سیر خارج شد رب گوجه را اضافه می کنیم و کمی نمک و فلفل سیاه می زنیم در انتها ریحون و جعفری را که از قبل شسته و ساطوری کردیم را با رب تفت داده و از روی حرارت برمیداریم.

مرحله پنچم : تهیه مرغ با پنیر بارمزان

مرغ های سوخاری شده را داخل ظرف پیرکس یا سرامیکی قرار دهید و روی هر کدام با قاشق مقداری از سس گوجه فرنگی بریزید سپس روی هر کدام از مرغ ها به مساوی پنیر موزارلا و پارمزان بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا پنیر ذوب شود به همین راحتی مرغ با پنیر پارمزان ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ با پنیر پارمزان

  1. می توانید از ۴ عدد گوجه فرنگی بجای رب استفاده کنید آنها را نگینی ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید.
  2. به دلخواه می توانید ۲ دقیقه انتهای پخت را گریل روشن کرده تا سطح مرغ پنیر با پارمزان شما طلایی شود.
  3. برای مرینت کردن می توانید از هر ادویه استفاده کنید.
  4. سویا سس را اگر نداشتید حذف کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان خوشمزه به روش رستورانی
5 (100%) 4 votes