طرز تهیه نان شکم پر با سیب زمینی بدون گوشت نرم و لطیف و خوشمزه

دستور پخت نان شکم پر با سیب زمینیطرز تهیه نان شکم پر با سیب زمینی

 

نان شکم پر با سیب زمینی یکی از غذا های بسیار خوشمزه می باشد که با یک خمیر فوق العاده تهیه می شود و شما می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید. این نان فوق العاده نرم و لطیف می باشد و وسط آن با سیب زمینی و پنیر پیتزا رنده شده پر می شود. شما می توانید این غذای خوشمزه را برای شام یا نهار در خانه تهیه کنید. مواد میانی را به دلخواه می توانید تغییر دهید و از انواع سبزیجات یا پنیر ها استفاده کنید. برای تهیه این نان نیاز به آرد گندم و قنادی یا نانوایی دارید که فرق ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان شکم پر با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان شکم پر با سیب زمینی و پنیر

  • آرد ۱ لیوان معادل ۱۲۵ گرم
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • شیر ۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای مواد میانی نان شکم پر سیب زمینی

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • پنیر پیتزا رنده شده به مقدار لازم
  • نمک ۲ ق چای خوری
  • فلفل سیاه ۱ ق چای خوری
  • ماست یا سس مایونز ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه نان شکم پر با سیب زمینی و پنیر پیتزا

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب را بشورید و به همراه کمی نمک و آب بگذارید تا پخته شود و بعد پوست سیب زمینی را بگیرید و با چنگال یا پوره کن له کنید و داخل یک کاسه بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه و ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه باید خمیر را تهیه کنید. آرد به همراه شکر و نمک و کره ذوب شده و شیر داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا خمیری لطیف و نرمی بدست بیاید دقت کنید خمیر باید جمع شود و اگر نیاز داشت مجدد کمی آرد و اگر سفت بود شیر اضافه کنید و کمی هم بزنید و داخل کاسه قرار دهید و روی آن پلاسیک بکشید و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید.

مرحله سوم: وردنه کشی خمیر

خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنید و وسط خمیر را کمی پنیر پیتزا رنده شده بریزید و بعد سیب زمینی تهیه شده و مجدد کمی پنیر ریخته و حالا باید اضافه های دور خمیر را جمع کنید و روی مواد پنیری بیاورید و خوب درز های خمیر را بگیرید و کمی وردنه کشی کنید و اندازه قطر تابه ای که می خواهید سیب زمین را تهیه کنید اندازه کنید.

مرحله چهارم: پخت سیب زمینی شکم پر

داخل تابه را با کره ذوب کنید و خمیر تهیه شده را داخل تابه قرار دهید و روی خمیر را مجدد با کره رومال کنید و درب تابه را قرار دهید و بگذارید تا خمیر پخته شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بعد به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در نان شکم پر با سیب زمینی خیلی خوشمزه و ساده

  1. می توانید نان را در فر نیز قرار دهید و ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.
  2. از پنیر ورقه ای نیز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید از مواد گوشتی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نان شکم پر با سیب زمینی بدون گوشت نرم و لطیف و خوشمزه
5 (100%) 1 votes