طرز تهیه نان رول کره ای خیلی خوشمزه و نرم و لطیف برای صبحانه و عصرانه

دستور پخت نان رول کره ای

طرز تهیه نان رول کره ای

نان رول کره ای یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و شما می توانید برای صبحانه و عصرانه تهیه کنید. شما می توانید این نان خوشمزه را با کره رول کنید و یک نان نرم و ساده تهیه کنید و به دلخواه می توانید این نان را بعد از رول کردن در قالب مافین قرار دهید تا همه در یک اندازه پف کنند و ظاهر بسیار جذاب تری داشته باشند و یا می توانید در هنگام رول کردن کمی دارچین و شکر نیز بین رول ها بزنید. اگر به نان های کره ای علاقه دارید می توانید این نان فوق العاده را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان رول کره ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان رول کره ای

  • آرد ۳۰۰ گرم
  • آب ۱۳۰ الی ۲۰۰ میلی لیتر
  • خمیر مایه ۶ گرم
  • شکر ۲۵ گرم
  • کره ۵۰ گرم برای خمیر
  • کره ۵۰ گرم برای بین خمیر
  • نمک نوک ق چای خوری

طرز تهیه نان رول کره ای نرم و لطیف با خمیر مایه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را اندازه گیری کنید و حتما از یک ترازو استفاده کنید تا به نتیجه عالی برسید و نان شما لطیف و نرم باشد. در تهیه این نان از خمیر مایه فوری استفاده شده است که دیگر نیازی به عمل آوری ندارید ولی اگر خمیر مایه فوری ندارید می توانید با کمی آب و شکر مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادادامه باید مواد خشک یعنی آرد الک شده و نمک و شکر و خمیر مایه فوری را داخل کاسه بریزید و هم بزنید و کم کم آب را اضافه کنید تا جایی که خمیر کم کم جمع شود و شروع کنید به هم زدن تا خمیر وسط خمیز جمع شود. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشی شدن برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف شود.

مرحله سوم: استراحت کردن

وقتی خمیر نرم و سبکی بدست آمد باید کره بین خمیر نرم شده را اضافه کنید و مجدد مواد را ورز دهید تا کره به خورد خمیر برود و بعد برای ۱۵ دقیقه خمیر را داخل کاسه استراحت دهید. سپس از خمیر چانه های ۱۱۰ گرمی جدا کنید و روی یکی سینی قرار دهید و روی نان ها را دستمال انداخته و برای ۱ ساعت استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان رول کره ای

حالا باید هر چانه را به صورت بیضی باز کنید و بین خمیر را کره ذوب شده بزنید و خمیر را رول کنید تا شبیه به گل شود و به دلخواه داخل قالب مافین یا سینی فر قرار دهید و مجدد ۴۰ دقیقه استراحت دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ قرار دهید تا نان ها پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان رول کره ای لطیف و نرم مرحله به مرحله

  1. تمام استراحت با پوشش پلاستیک چرب شده باشد.
  2. اگر دوست دارید روی نان های شما براق باشد بعد از پخت نان باید کمی عسل رقیق شده رومال کنید.
  3. آب خور آرد ها باهم فرق دارد و باید کم کم اضافه کنید تا خمیر جمع شود.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه