طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی کشدار، حرفه ای و رستورانی بدون سرکه

طرز تهیه پنیر پیتزا

 

کی از مهم ترین رکن های تهیه پیتزا و غذاهای فست فودی می باشد که بسیار خوشمزه است و طعم غذا را دو چندان می کند. شما می توانید پنیر پیتزا را به صورت آماده خریداری کنید ولی با چند قلم مواد می توانید با هزینه بسیار کم در منزل پنیر پیتزا تهیه کنید و مهم ترین نکته آن سالم تر بودن آن است. اما نام پیتزا و پنیر آن با شهر ناپل ایتالیا گره خورده است و راه درازی را طی نموده تا به شکل امروز در آمده است. پنیر ها انواع و مدل های مختلفی دارند و هر کدام برای یک سری غذاها مناسب هستند و در واقع اصطلاح پنیر می تواند به هر نوع پنیری اطلاق شود و اغلب پنیر های پیتزا شامل ۹۵ درصد پنیر موزارلا هستند و تفاوت اصلی آن در میزان رطوبت و چگالی آن است. امروز در پارسی دی پنیر پیتزا خانگی کشدار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شیر۲ لیتر
قرص مایه پنیر۱/۴ عدد
جوهر لیمو۱/۲ ق چای خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی کشدار و حرفه ای

مرحله اول : جوشاندن شیر

ابتدا شیر را داخل قابلمه ریخته و باید به دمای ۳۰ درجه برسانید حتما برای تهیه پنیر پیتزا خانگی یک دماسنج داشته باشید تا بتواند به راحتی دماها را اندازه بگیرید برای اینکه شیر به آن دما برسد بهتر است ظرف شیر را داخل یک قابلمه آب قرار دهید تا شیر با بخار آب داخل قابلمه گرم شود.قرص پنیر را با داخل کاسه با دو قاشق غذا خوری آب ریخته و با قاشق چوبی هم بزنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم : افزودن جوهر لیمو و قرص

جوهر لیمو را به شیر اضافه کنید و هم بزنید وقتی دمای شیر به ۳۰ درجه رسید باید مخلوط قرص پنیر را اضافه کنید و اجازه دهید دهید دما به ۴۰ درجه برسد وقتی به این دما رسیدید ظرف شیر را از قابلمه بیرون بیاورید و بمدت ۱۰ دقیقه استراحت بدهید.

مرحله سوم : تهیه پنیر

بعد از گدشت ۱۰ دقیقه با کمک یک کفگیر یا الک دسته دار دلمه های بریده شده شیر که همان پنیر است را از آب جدا کنید و داخل یک آبکش قرار دهید و بدون دخالت دست دورانی سبد را تکان دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم : گرفتن آب اضافی پنیر پیتزا

پنیر بدست آمده را داخل یک ظرف مناسب قرار دهید و بمدت ۳۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰ در صد در ماکروفر قرار دهید و خارج کنید و آب اضافی که ازش خارج شده را بیرون بریزید این کار را تکرار کنید تا آب اضافی دیگر بیرون نیاد سپس با دست خوب ورز بدید تا کش دار شود.

مرحله آخر

آب پنیر را با کمی نمک مزه دار کنید و پنیر شفاف و داغ را بمدت چند دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا مزه دار شود سپس از آب و نمک خارج  و برای ۵ دقیقه داخل یخ قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس داخل نایلون پیچیده و داخل یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

فوت و فن های دستور تهیه پنیر پیتزا خانگی

  1. شیری که برای تهیه پنیر پیتزا خانگی استفاده می کنید بسیار مهم است باید از شیر کامل استفاده کنید شیری که لاکتوز آن گرفته شده اصلا مناسب تهیه پنیر پیتزا نیست.
  2. فاصله زمانی که جوهر لیمو و قرص را می اندازید باید چند دقیقه باشد با افزودن هر کدام خوب شیر را هم بزنید.
  3. اگر ماکروفر ندارید می توانید پنیر بدست آمده ۳ بار داخل آب و نمک که روی حرارت است قرار دهید سپس خارج کنید و با دست ورز دهید و مجدد داخل آب و نمک بگذارید تا حالت کشسانی پیدا کند.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی کشدار، حرفه ای و رستورانی بدون سرکه
4.3 (85.71%) 7 votes

  • کریم ۳ سال پیش

    من درست کردم خیلی سفت شد پنیرش. نمیدونم چکار کنم که پنیرسفت نشه انقدر

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      حتما از دماسنج استفاده کنید و نباید از شیر معمولی استفاده کنید شیر با کامل باشد و نباید لاکتوز آن گرفته شود. این رسپی امتحان شده می باشد.

      پاسخ
  • حمید ۸ ماه پیش

    اگه از شیر تازه بخوایم استفاده کنیم نباید قبلش شیر رو بجوشونیم تا باکتری هاش از بین برن؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۸ ماه پیش

      قبلش بجوشانید بعد سرد شدن دوباره جوش بیاورید تا به دمای 30 درجه برسد

      پاسخ